۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نظارت‌ها در حوزه گزارشگری مالی و حسابرسی

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نظارت‌ها در حوزه گزارشگری مالی و حسابرسی

­­رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی ­سازمان بورس از افزایش بررسی گزارش‌های حسابرسی و نظارت بر عملکرد حسابرسان و کیفیت صورت‌های مالی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سید مصطفی علوی، با اشاره به جزئیات عملکرد این اداره طی یک‌سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با بهبود فرآیندها و تمرکز بر افزایش بررسی گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی، بررسی گزارش‌های حسابرسان از نظر رعایت استانداردها، قوانین و مقررات مربوط و ارجاع به کمیته پذیرش و نظارت بر حسابرسان معتمد و پیگیری‌های بعدی، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته که به تناسب آن منجر به افزایش صدور آرای انضباطی نیز شده است.

این مقام مسئول در سازمان بورس با تاکید بر نقش نظارت بر گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه بیان کرد: این موضوع منجر به افزایش قابلیت اتکای اطلاعات مالی و ارتقای شفافیت اطلاعاتی می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های استفاده‌کنندگان از این اطلاعات موثر است.

علوی گفت: بررسی درخواست پذیرش شرکا و مدیران موسسات حسابرسی و همچنین نظارت بر رعایت دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد نیز در سال ۱۴۰۱ با افزایش رو به رو بوده است.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha