۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
سرپیچی بیمه تأمین اجتماعی از مصوبه مجلس به ضرر مردم تمام می‌شود
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قزوین:

سرپیچی بیمه تأمین اجتماعی از مصوبه مجلس به ضرر مردم تمام می‌شود

قزوین- مدیر صندوق بیمه اجتماعی قزوین گفت: عدم الزام به رعایت قانون از سوی تامین اجتماعی و اجرای مصوبه مجلس مبنی بر امکان جا به جایی سنوات بیمه پردازی در بین صندوق‌های بیمه دولتی به ضرر مردم و بیمه‌شدگان تمام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار از قزوین، سعید رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر با اضافه شدن جامعه کشاورزان غیر ساکن در روستاها در سال ۹۲ به دایره مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در قزوین جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: با تلاش های انجام شده تا به امروز ۳۵ هزار و ۶۷۳ خانوار را در استان قزوین تحت پوشش بیمه قرار دادیم این در حالی است که  تا سال ۹۲ در استان قزوین ۵۵ هزار خانوار مشمول این بیمه اجتماعی در قزوین بودند و با تغییراتی که طی سال ۹۲ انجام شد و افزایش کشاورزان غیر ساکن امروز آخرین جمعیت مشمولی که به ما ابلاغ شده و مبنای کار ما قرار گرفته است ۱۰۳ هزار خانوار است.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان قزوین گفت: نرخ پرداخت حق بیمه در سایر بیمه ها  بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از دستمزد بیمه شونده است که در این بیمه‌ این رقم ۱۵ درصد قرار داده شده است که از این مقدار ۱۰ درصد آن به ‌عنوان کارفرما  از سوی دولت و ۵ درصد مابقی از سوی فرد به‌عنوان کارگر پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در این نوع از بیمه رابطه کارفرما و کارگری بین دولت و کشاورزان برقرار است و همانطور که با شعار «پایان ۴۰ سال انتظار» کار خود را آغاز کردیم تلاش شد تا مشکل بیمه پردازان در مشاغل بدون کارفرما رفع شود از این رو در این صندوق بیمه نقش دولت به‌عنوان کارفرما به مردم معرفی شد و ۱۰ درصد یا به عبارتی دو سوم از سهم حق بیمه را دولت متقبل شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان قزوین اظهار کرد: برای عضویت در این صندوق حداقل ۱۸ سال برای ورود و سقف ورود ۵۰ سال قرار داده شده است.

کشاورزان غیر ساکن در روستاها می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان شوند
وی تصریح کرد: با مصوبه سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می‌توانند در این صندوق به عضویت درآیند و افرادی که در مجموعه ۲۳۰ گانه شغلی که به تأیید جهاد کشاورزی رسیده است شاغل هستند اما در روستا ساکن نیستند هم می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان قزوین گفت: روستائیان و عشایر به‌عنوان اصلی‌ترین گروه هدف ما حتی در صورت بیکار بودن می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآیند و بدون این‌که مشغول به شغلی هم باشند می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

رضایی اظهار کرد: برای این‌که فرآیند عضویت در صندوق تسهیل شود برای افراد زیر ۴۰ سال نیز احراز شرایط به‌صورت خود اظهاری در نظر گرفته‌شده  و نیاز به دریافت تأییدیه از دهیاری‌ها و مراکز مرتبط نیست .

وی اظهار داشت: ازکارافتادگی، بازنشستگی و مستمری بعد از فوت افراد ازجمله خدماتی است که در این صندوق به روستائیان ارائه می‌شود.

رضایی افزود: در بین بیمه‌شدگان استان قزوین ۷۸۰ زن سرپرست خانوار بهزیستی و  هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار کمیته امداد نیز تحت پوشش این بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: تا به امروز هزار و ۸۰۳ خانوار مستمری‌بگیر صندوق ما در قزوین هستند که از این جمعیت ۵۸ خانوار از مستمری از کارافتادگی، ۹۵۳ خانوار از مستمری بازنشستگی و ۷۹۲ خانوار  هم از مستمری فوت برخوردار شدند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان قزوین گفت: طی مدت شیوع بیماری کرونا نیز صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان قزوین با اعلام یک سرشماره برای ارسال پیامک از خانواده‌ها و بیمه‌شدگانی که دچار این بیماری شدند حمایت به عمل آمد.

رضایی تصریح کرد: حداقل پرداخت حق بیمه برای یک سال ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر پرداخت حق بیمه ۸۴۰ هزار تومان سقف پرداخت است.

وی  گفت: از ابتدای شروع کار این صندوق مقرر شد که بالاترین سطح درآمدی در صندوق بیمه اجتماعی برابر با حداقل سطح درآمدی و حقوق و دستمزد یک فرد ساکن در شهر در نظر گرفته شود، بنابراین کسی که بالاترین سطح درآمدی حق بیمه را پرداخت کرده است می‌تواند حداقل مستمری قانون کار را دریافت کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین اظهار داشت: حداقل حقوق ما در بیمه رقم میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است و اگر کسی حداقل پرداختی ما را در زمان بیمه پردازی خود داشته باشد می‌تواند از این میزان مستمری بهره‌مند شود.

سرپیچی بیمه تأمین اجتماعی از مصوبه مجلس به ضرر مردم تمام می‌شود
رضایی اظهار کرد: با مصوبه مجلس تمامی صندوق‌های بیمه‌ای زیرمجموعه دولت می‌توانند سنوات مشمولان خود را بین این صندوق‌ها نقل‌وانتقال دهند و هر بیمه‌شده‌ای که در هر صندوق بیمه‌ای سابقه دارد می‌تواند سوابق خود را منتقل کند اما سازمان تأمین اجتماعی متأسفانه از سال گذشته یک بخشنامه داخلی که مصوبه هیئت‌مدیره خود این صندوق بوده است تصویب کرده است که جلوی این کار را گرفته است و این مسئله امروز به یک چالش تبدیل‌شده است.

وی گفت: یکی از سؤالات متداولی که مردم از ما داشتند این بود که آیا می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را از تأمین اجتماعی و یا سایر صندوق‌ها به صندوق ما منتقل کنند که بر اساس قانون و مصوبه مجلس این امکان فراهم است اما از سال گذشته تأمین اجتماعی از اجرای این مصوبه سرباز زده است.

وی افزود: این مسئله از معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری است چرا که یک سازمان نمی‌تواند با جلسه مصوبه داخلی خود، مصوبه دولت را تعلیق کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین بیان کرد: این سرپیچی از قانون در نهایت فرآیند خدمت‌رسانی به مردم را دشوار و مردم را متضرر کرده است چرا که فردی که امروز خواستار این جابه‌جایی باشد باید در محاکم درخواست رسیدگی نماید که پروسه‌ای پیچیده ایجاد کرده است.

سفیران صبا در قزوین بیمه تأمین اجتماعی را معرفی می‌کنند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر بیان کرد: با ابتکاری که از سوی قزوین صورت گرفت سراغ چهره‌های المپیکی و جهانی استان قزوین در رشته‌های ورزشی رفتیم که آقای لشگری و آسیابری از قهرمانان استان قزوین به‌عنوان سفیران صبا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با حضور استاندار مقرر شد تا المپیک ۲۰۲۱ از این افراد حمایت مالی انجام دهیم و این افراد نیز در حوزه اطلاع‌رسانی و معرفی بیمه در سطح استان و کشور اقدام کنند.

رضایی گفت: ما به دنبال این هستیم که فرهنگ‌سازی برای توجه به آینده در بین خانواده‌های استان ایجاد شود و با همین دیدگاه از رتبه ۲۳ کشوری به رتبه شش رسیدیم.

وی اظهار کرد: با آماری که از سوی کارگزاران دریافت کردیم ما دو برابر سهمیه تکلیف امسال خود را پوشش دادیم که از رقم ۴۰۰ نفر به ۸۰۰ رسیده‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ روستای استان قزوین در طرح خانه به خانه روستا مشارکت داده شدند و کارشناسان ما در این روستاها حضور پیدا کردند و طرح را به روستائیان معرفی کردند.

رضایی تصریح کرد: ما امسال به سمت کیفی کردن خدمات در حرکت هستیم چرا که اعداد و رقم بیمه‌شدگان و تعهدات خود را به انجام رسانیده‌ایم و طرح‌هایی به‌عنوان پایلوت برای استان در نظر گرفته‌شده است تا رضایت افراد تحت پوشش خود را بالا ببریم.

امسال کاروان زائر اولی‌های قزوینی بیمه‌شدگان سلامت راهی مشهد می‌شوند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین گفت: امسال کاروان زائر اولی‌ها از بین بیمه‌شدگان و خانواده آن‌ها از روستاها و عشایر استان قزوین راهی مشهد مقدس می‌شوند.

رضایی بیان کرد: در تلاشیم تا خدمات رفاهی امکانات تشویقی برای مشمولان این صندوق ایجاد کنیم و قطعاً به‌زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

وی اظهار کرد: مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی بدون ضامن و بدون قرعه‌کشی تسهیلات سه میلیون تومانی قرض‌الحسنه دریافت کردند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر گفت: مستمری‌بگیران ما می‌توانند از فیش حقوقی خود به‌عنوان ضمانت استفاده کنند که به یکی از دغدغه های این حوزه پاسخ می‌دهد.

کد خبر: ۲۱٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      مردم مگه مهم هستند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چه حرفها می زنی ؟