۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
راه‌اندازی ۲ میدان میوه و تره‌بار جدید در شهر بوشهر با الگوبرداری از میادین تهران
در نشست تنظیم بازار مطرح شد؛

راه‌اندازی ۲ میدان میوه و تره‌بار جدید در شهر بوشهر با الگوبرداری از میادین تهران

بوشهر- استاندار بوشهر از راه‌اندازی ۲ میدان میوه و تره‌بار جدید در شهر بوشهر با الگوبرداری از میادین تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مجدد میدان میوه و تره‌بار در شهر بوشهر اظهار داشت: در میادین میوه و تره‌بار تهران، شهرداری نظارت دقیقی بر نحوه توزیع و قیمت محصولات دارد و با هر گونه کم‌فروشی و گران‌فروشی برخورد می‌کند که انتظار داریم در بوشهر نیز این مساله با دقت انجام شود.

وی افزود: شورا و شهرداری بوشهر هر اقدامی که برای تقویت میدان میوه و تره‌بار بندر بوشهر لازم است را انجام دهد تا مردم با سهولت بیشتر و قیمت پایین‌تر نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت فعال‌سازی بازارچه‌های محلی، خطاب به شهرداری و شورای شهر بوشهر خاطر نشان کرد: بازارچه‌های محلی موجود در مرکز استان را تا یکماه آینده بازسازی و فعال کنید تا جمعیت بیشتری از مردم بتوانند از میوه و تره‌بار با قیمت مصوب برخوردار باشند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: البته فعال‌سازی بازارچه‌های محلی باید با ساز و کاری انجام شود که قیمت‌ها کنترل شده و نظارت دقیق میدانی انجام شود.

وی اضافه کرد: باید ۲ میدان میوه و تره‌بار جدید در بوشهر با الگوبرداری از میادین تهران تا پایان سال راه‌اندازی شود که علاوه بر میوه و سبزیجات و صیفی‌جات، گوشت و مرغ و سایر مایحتاج نیز با قیمت مصوب در این میادین عرضه شود.

استاندار بوشهر گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری اتحادیه میوه و تره‌بار، نسبت به قیمت‌گذاری منصفانه میوه و تره‌بار اقدام کرده تا امکان سوء استفاده سودجویان فراهم نشود.

محمدی‌زاده افزود: قیمت‌گذاری باید روزانه انجام شود و ساز و کار نظارت نیز با دقت و حساسیت صورت گیرد.

وی ابراز داشت: جمعه‌بازار باید در بوشهر با نظارت مستقیم شهرداری فعال شود و نماینده شهرداری، تمام‌وقت در محل عرضه محصولات حاضر باشد و هر غرفه‌ای، از قیمت مصوب تجاوز کرد، برخورد قانونی شود تا مردم بدون دغدغه به خرید اقدام کنند.

وی خواستار اشتغال نیروهای بومی در واحدهای صنفی بوشهر شد و تاکید کرد: نیروی انسانی شاغل در واحدهای صنفی، حتی‌الامکان نباید از کشورهای همسایه باشد و جوانان بومی استان باید زمینه اشتغال در این واحدها را داشته باشند.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که به معیشت و سفره مردم لطمه وارد نشود و با نظارت دقیق و مستمر بر بازار به ویژه در میادین و روزبازارها، می‌توانیم کمک خوبی به کاهش قیمت‌ها و بهبود معیشت مردم کنیم‌ که تمام مسئولان در این راستا باید کمک کنند.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      2 0
      تا وقتی بنکداران میوه و تره باردر استان با تعزیرات و اصناف دست بیکی هستند تغییراتی در نرخ ها بوجود نخواهد امد مگر اینکه نظارت مستقیم توسط والی استان انجام شود