۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
فعالان اقتصادی ما توانستند تحریم ها را خنثی کنند| رکورد ۴۰ ساله صادرات را شکستیم
رئیس جمهور:

فعالان اقتصادی ما توانستند تحریم ها را خنثی کنند| رکورد ۴۰ ساله صادرات را شکستیم

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشتر با صنعت نفت و گاز شناخته می شود و معرفی دیگر توانمندی‌های کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (۱۷ اردیبهشت) در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت دیگر کشورها برای فعالان اقتصادی باید شناخته شود. یکی از وظایف مهم دفاتر بازرگانی در کشورها معرفی کردن ظرفیت های تجاری و بازرگانی کشورهای مختلف است.

وی افزود: در این دوره تلاش شده با فعال کردن دفاتر بازرگانی در کشورهایی که فاقد دفتر بوده‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم. رویدادی مثل نمایشگاه چه در داخل کشور و چه در خارج کشور زمینه خوبی است برای معرفی ظرفیت های کشور و ما در همین نمایشگاهی که برگزار شده اینکه ۷۰۰ مجموعه معدنی و صادراتی حضور پیدا کرده اند می توانند کارهایی که اینجا معرفی شده را زمینه کار تجاری در کشور باشند. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کار دانش بنیان اتفاقات خوبی افتاده و این افتخار بزرگی است و درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است.

رئیسی ادامه داد: این محصولات تولید داخلی ما را کشورهای دیگر قابل رقابت می‌دانند با محصولاتی که مدعی هستند و این نکته مهمی است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کار دانش بنیان اتفاقات خوبی افتاده و این افتخار بزرگی است و درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است. در حوزه فولاد و پتروشیمی همین طور در حوزه معادن هم در این مدت کارهای قابل توجه ای انجام شده است. پارک های علم و فناوری می تواند یکی از محل های بازدید تجار و بازرگانان باشد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: فعالان اقتصادی ما توانستند تحریم ها را دور بزنند و خنثی کنند و یکی از جلوه های خنثی سازی تحریم ها همین نمایشگاه است.

رئیسی در ادامه گفت: به این میزان از موفقیت بسنده نکنید، هم اراده اش را دارید و هم زمینه کار و فعالیت موجود است مثل مجوزهایی که خیلی صادر می شود.

رئیسی افزود: یکی از مهم ترین بخش هایی که من باید به آن اشاره کنم جلوگیری از خام فروشی است و با معادنی که ما داریم می شود اشتغال بیشتری ایجاد کرد و زمینه صادراتی بیشتری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: کار دانش بنیان با تاکیدات رهبر انقلاب بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد و در تولید کالاها بالاترین کیفیت را و با قیمت ارزان مورد توجه قرار دهید.

رئیسی گفت: در بحث مذاکرات آمریکایی ها میز مذاکره را ترک کردند و اروپایی ها عهدشکنی کرده اند. این ما بودیم که به تعهدات خود پایبند بودیم. جمهوری اسلامی پانزده بار به تعهدات خود عمل کرده و این موضوع در اسناد آژانس هم آمده که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: خود اروپایی ها هم اعلام کردند که حرف شما درست است، فی الحال باید بگویم ما هیچ گاه کار اقتصادی و تجاری را به موضوع مذاکرات و این موارد گره نخواهیم زد و از همکاران می خواهم ضمن حمایت از تجار و بازرگانان در صدور مجوزها و حمایت های دیگر از فعالین این عرصه حمایت کافی داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه در مدت دولت بیش از پنجاه میلیارد دلار صادرات داشته ایم این یک رکورد چهل ساله است و این نشان می دهد که دولت مصمم است در تولید و حمایت از تولید و حمایت از مقررات و قوانین که صادر کننده احساس کند روز به روز می تواند خط تولید خود را افزایش دهد و تضمین داشته باشد که سودش مستمر است.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha