۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
استقرار ۲۰۰ دستگاه کمباین در ایلام برای برداشت گندم
رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

استقرار ۲۰۰ دستگاه کمباین در ایلام برای برداشت گندم

ایلام- عموزاده، رئیس جهاد کشاورزی ایلام از استقرار ۲۰۰ دستگاه کمباین در استان برای برداشت گندم خبر داد و گفت: کار برداشت گندم در مناطق گرمسیری آغاز شده است.

آذرنوش عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از استقرار ۲۰۰ دستگاه کمباین در منطقه خبر داد و یادآور شد: نیاز استان به ادوات برداشت را ۳۳۰ دستگاه کمباین اعلام کرد و کار برداشت گندم ار مزارع از اوایل اردیبهشت آغاز شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۹۲ هزار هکتار دیم و ۵۸ هزار هکتار گندم آبی کشت شده و باتوجه به بارش‌های مناسب و تلاش کشاورزان باهمراهی خدمات ترویجی و کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم دراستان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام افزود: ۲۶ مرکز خرید و ۱۶ سیلوی فعال و مکانیزه در سطح استان باظرفیت ۴۰۰ هزار تن ذخیره سازی، آماده خرید و ذخیره محصول تولیدی کشاورزان استان هستند.

عموزاده، از سهم ۵۰ درصدی گندم تولیدی استان در دهلران خبر داد و عنوان کرد: ۷۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که از این سطح ۲۰۰ هزار تن گندم برداشت می‌شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha