۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
۴۰۰۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار لرستان ایجاد شد/ تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات باغی
مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان:

۴۰۰۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار لرستان ایجاد شد/ تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات باغی

لرستان - احمدوندی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ایجاد چهار هزار هکتار باغ در اراضی شیب‌دار لرستان گفت: تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات باغی در این استان پیش‌بینی می‌شود.

علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه از آب و خاک، سه پروژه مهم در دست اجرا است، نخستین پروژه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم بازده بوده که از سال ۹۶ تاکنون چهار هزار هکتار ایجاد شده است.

وی افزود: گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آبی مانند بادام، انگور، انجیر، زیتون، پسته و گل محمدی مورد کشت قرار گرفته است، همچنین دو هزار هکتار دیگر در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: با توجه به سطح ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات استان با ۲۸ گونه باغی، تولید ۲۸۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که در پایان فصل زراعی برداشت شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌ها، احداث گلخانه در سطح ۶۵ هکتار با تولید ۱۳ هزار تن شامل ۴۴.۶ هکتار سبزی، صیفی و گیاهان دارویی و همچنین ۱۵.۵ هکتار گل و گیاهان زینتی با تولید ۴۲ میلیون شاخه گلدان و بوته، ۵.۶ هکتار گلخانه گل رز با تولید چهار میلیون شاخه بوده است.

احمدوندی تصریح کرد: پروژه ۲۸۵ هکتاری با ۲۵۰ هکتار سایبان و ۳۵ هکتار گلخانه در صورت ارائه تسهیلات یارانه‌دار تا پایان سال اجرا می‌شود.

وی به توسعه کشت گیاهان دارویی و اصلاح و بازسازی باغات قدیمی و جایگزین کردن ارقام تجاری و جدید اشاره کرد و گفت: در سطح دو هزار و ۸۰۰ هکتار، گیاهان دارویی در استان در حال بهره‌برداری است که ۷۰۰ هکتار چند ساله و دو هزار و ۱۰۰ هکتار یکساله است.

کد خبر: ۲۱٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha