۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
تفاوت فروش سهام عدالت در بانک و کارگزاری
مدیر برنامه ریزی وشرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار تشریح کرد

تفاوت فروش سهام عدالت در بانک و کارگزاری

فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور تفاوت فروش سهام عدالت در بانک و کارگزاری را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید محمدجواد فرهانیان گفت: افرادی که سهام داری روش مستقیم را انتخاب کرده اند برای فروش سهام می توانند به بانک یا کارگزاری مراجعه کنند.

وی اظهارداشت: افرادی که برای فروش سهام خود به بانک ها مراجعه می کنند با محدودیتی مواجه هستند یعنی صفر یا ۳۰ درصد سهام خود را می توانند بفروشند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشورگفت: بانک فقط ۳۰ درصد سفارش فروش سهام را یکجا از آنان قبول می کند.

وی در ادامه به همه دارندگان سهام عدالت پیشنهاد کرد این دارایی ارزشمند را حفظ کنند و نفروشند.

فرهانیان تصریح کرد: اگر کسی نیاز مالی داشت می تواند به بانک مراجعه و ۳۰ درصد ارزش سهام خود را بفروشد.

وی ادامه داد: بطورکلی کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده باشند می توانند با مراجعه به بانک درخواست کنند ۳۰ درصد سهام شان بفروش برسد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور گفت: این سفارش ها از سوی شعب بانکی تجمیع و حداکثر پس از سه روز دریافت سفارش به کارگزار خود در بازار سپرده و آن ۳۰ درصد توسط کارگزار بانک در بازار فروخته می شود.

وی افزود: زمان تسویه بازار سرمایه از روزی که معامله انجام می شود دو روز بعد خواهد بود.

فرهانیان اظهارداشت: بطورکلی از زمان انجام ثبت سفارش فروش سهام در بانک تا واریز وجه به حساب افراد حداقل پنج روز به طول می انجامد.

وی ادامه داد: افرادی که روش کارگزاری را انتخاب می کنند نخست باید به سامانه سهام عدالت دات آی آر مراجعه و لیست پرتفوی خود را مشاهده کنند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشورگفت: سپس از لیست پرتفوی انتخاب کنند و به کارگزار خود سفارش دهند.

وی افزود: لازمه این کار اینکه هماهنگی با کارگزاری اتفاق بیفتد به عبارتی در این مرحله احتیاجی به سجامی شدن نیست و کارگزاری بصورت مستقیم این کار را انجام می دهد.

فرهانیان تصریح کرد: حسن مراجعه به کارگزاری اینکه افراد بین صفر تا ۳۰ درصد می توانند سهام خود را بفروشند لزوما این طور نیست که ۳۰ درصد را یکجا به فروش برسانند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷۰ درصد بقیه سهام عدالت هم به مرور آزاد سازی خواهد شد، اظهارداشت: زمان این آزاد سازی را شورایعالی بورس تعیین خواهد کرد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور یادآورشد: افراد برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود تا ۱۳ خرداد ماه سال جاری فرصت دارند چون ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است البته اگر از طریق اپلیکیشن های برخط این اتفاق بیفتد باز هم امکان پذیر است.

کد خبر: ۲۱٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha