۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
امنیت شغلی و معیشت دغدغه اصلی کارگران مازندران است
رئیس کانون کار مازندران در گفتگو با بازار:

امنیت شغلی و معیشت دغدغه اصلی کارگران مازندران است

ساری- شیرافکن، رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار کارخانجات مازندران امنیت شغلی، معیشت، مسکن و دستمزد را از دغدغه های اساسی کارگران بیان کرد.

علی شیرافکن در گفتگو با خبرنگار بازار امنیت شغلی، معیشت، مسکن و دستمزد را از دغدغه‌های کارگران بیان کرد و گفت: شاخص ها نشان از نابسامانی در تمامی حوزه ها دارد و تلاش های حاکمیت باید تسکین دهنده آلام کارگران باشد.

وی امنیت شغلی را مهمترین مطالبه و دغدغه کارگران برشمرد و گفت: قراردادهای موقت کار امنیت و آسایش را از جامعه کارگری گرفته است و امکان زندگی شرافتمندانه و سالم را از کارگران گرفته است.

وی اجرای صحیح تبصره ماده ۷ قانون کار را راهکاری برای برون رفت از مشکلات بیان کرد.

شیرافکن با بیان این که وضعیت معیشتی کارگران نیز نگران کننده است، افزود: با وضعیتی که وجود دارد از پس هزینه‌های زندگی خود بر نمی آیند و به دلیل نوسانات زندگی حقوق کارگران پاسخگویی مخارج زندگی نیست و بیشتر کارگران مجبور به دنبال شغل های کاذب و دلالی بروند تا بتواند هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن می‌شود، تامین مسکن آن را نیاز ضروری بیان کرد و افزود: از این رو راه اندازی تعاونی های مسکن با هدف تامین نیازهای امنیتی اساسی به شمار می رود.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha