۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
عرضه توکن دیجیتال با پشتوانه طلا در زیمبابوه به منظور کنترل تورم
بانک مرکزی زیمبابوه خبر داد؛

عرضه توکن دیجیتال با پشتوانه طلا در زیمبابوه به منظور کنترل تورم

بانک مرکزی زیمبابوه از طرح خود برای انتشار و فروش توکن دیجیتال با پشتوانه طلا از دوشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش بازار؛ بانک مرکزی زیمبابوه از طرح خود برای انتشار و فروش توکن دیجیتال با پشتوانه طلا خبر داد.

بر اساس رح مطرح شده از سوی دولت زیمبابوه، هر شخص حقیقی امکان خرید این توکن با قیمت پایه ۱۰ دلار را خواهد داشت. همچنین توکن های توزیعی برای شرکت ها و اشخاص حقوقی دیگر، قرار است با قیمت پایه ۵ هزار دلار به فروش برسد.

همچنین امکان خرید این توکن ها با استفاده از دلار آمریکا و یا ارز محلی زیمبابوه وجود خواهد داشت و تاریخ آغاز فروش آن نیز ۸ می (دوشنبه هفته جاری) اعلام شده و خریداران می توانند طی دو روز در طرح فروش این توکن ها شرکت نمایند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی بانک مرکزی زیمبابوه، امکان خرید و فروش این توکن ها بر بستر بلاکچین اختصاصی طراحی شده توسط بانک مرکزی فراهم شده و سرمایه گذاران می توانند در هر زمان نسبت به معاملات توکن های خود اقدام نمایند.

گفته می شود هدف از اجرای این طرح، حمایت و بازجذب نقدینگی در بازار به منظور کنترل تورم است؛ چراکه ارزش ارز ملی (دلار) زیمبابوه طی یک سال اخیر بیش از ۳۷ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرده است.

ارزش هر دلار آمریکا معادل ۳۲۲ دلار زیمبابوه بوده و این در حالیست که نرخ اعلامی بانک مرکزی زیمبابوه تفاوتی آشکار با نرخ اعلامی در بازار و صرافی های این کشور دارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha