۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
بانک مرکزی می‌تواند با اعتمادسازی نرخ ارز را کنترل کند
عضو اتاق بازرگانی ایران:

بانک مرکزی می‌تواند با اعتمادسازی نرخ ارز را کنترل کند

اصولی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی می‌تواند با اعتماد سازی و همچنین تسهیل فعالیت سرمایه گذاران، نرخ ارز را کنترل کند.

به گزراش بازار به نقل از ایبنا، هیبت اله اصولی؛ عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در خصوص نوسان نرخ ارز در بازار و پیش بینی کاهش قیمت‌ها در بازار، اظهار داشت: بانک مرکزی با اعتماد سازی، می‌تواند جلوی ورود احساسی و غیراصولی مردم و حتی برخی فعالان اقتصادی به بازار ارز را بگیرد؛ چندی پیش نیز بانک مرکزی چنین رویه‌ای را پیش گرفت و موفق شد بازار ارز را به خوبی کنترل کند.

او با بیان اینکه باید پذیرفت قیمت ارز و نوسان آن کاذب است، اظهار داشت: بسیاری از خانواده ها، چه زیاد و چه اندک، دلار و یورو به عنوان سرمایه در اختیار دارند که مجموع این مقدار از ارز، می‌تواند به ضرر تولید و چرخه اقتصادی باشد. به همین دلیل با حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی می‌توان از سرمایه گذاری کاذب مردم در بازار ارز جلوگیری کرد و این سرمایه پرنوسان و ریسک پذیر را به چرخه تولید بازگرداند.

عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با مثبت ارزیابی کردن روند تخصیص ارز از طریق باز کردن حساب ارزی، گفت: بی تردید افتتاح حساب ارزی برای دریافت دلار و یورو اقدام مثبتی بود که از سوی بانک مرکزی صورت گرفت، با توجه به پتانسیلی که در بانک مرکزی وجود دارد می‌توان این روند را تسهیل کرد. ضمن اینکه توجه به نیازهای فعالان اقتصادی در بحث واردات و همچنین تولیدکنندگان، می‌تواند از دامن زدن به بازار سیاه جلوگیری کند و بازار خرید و فروش ارز نیز توسط سوداگران رونق نگیرد.

اصولی تصریح کرد: مطمئن باشید اگر مسیر تولید برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران هموار شود، هیچگاه شاهد شکل گیری بازار سیاه و نوسان نرخ ارز نخواهیم بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نرخ ارز به تولید کشور وابسته است، افزود: اگر تولید و صنعت رونق گیرد، شرایطی فراهم نخواهد شد تا دلالان و سودجویان با تبلیغات کاذب، سرمایه‌های مردم را به سمت خرید ارز سوق دهند. دولت هم می‌تواند با حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل روند دریافت ارز برای واردات، گام موثری در این خصوص بردارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha