۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
آغاز به کار سامانه بومی معاملات بازار سهام تا پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران خبر داد

آغاز به کار سامانه بومی معاملات بازار سهام تا پایان سال جاری

قرار بر این است سامانه بومی معاملات بازار تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و این سامانه برای بخش کوچکی از بازار استفاده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، روح‌الله دهقان به جزییات راه‌اندازی سامانه بومی معاملات اشاره کرد و افزود: از نظر فنی اقدامات مربوط به راه‌اندازی سامانه بومی معاملات انجام شده و اکنون باید این سامانه وارد مرحله عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بر این است که سامانه بومی معاملات تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

دهقان خاطرنشان کرد: اکنون انجام برخی از مراحل قراردادی در سازمان بورس در دستور کار است که باید در انتظار اجرای آن‌ها ماند و پس از آن این سامانه وارد مرحله عملیاتی شود.

سامانه بومی معاملات برای بخش کوچکی از بازار استفاده می‌شود
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ادامه داد: از سوی دیگر سامانه بومی معاملات برای بخش کوچکی از بازار استفاده می‌شود و فقط قسمتی از بازار را به این سامانه منتقل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به دلیل وجود برخی ریسک‌ها کل بازار در یک مرحله به سامانه جدید منتقل نمی‌شود و این کار به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

دهقان بیان داشت: به احتمال زیاد اوراق با درآمد ثابت و صندوق‌های ETF به این سامانه منتقل می‌شوند که البته انجام این اقدام وابسته به تصمیم مسوولان حاضر در بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ادامه داد: در صورت موفقت‌آمیز بودن مرحله عملیاتی سامانه بومی، به مرور معاملات سهام هم به این سامانه منتقل می‌شود.

سامانه فعلی معاملات بازار سهام پاسخگوی ظرفیت فعلی است
وی در پاسخگوی به سوالی مبنی بر اینکه با وجود افزایش حجم معاملات سامانه فعلی تا چه میزان می‌تواند پاسخگوی معاملات بازار باشد، گفت: توسعه‌هایی که در سه سال گذشته در خصوص سامانه معاملات انجام شده است و پاسخگوی ظرفیت فعلی بازار خواهد بود.

دهقان بیان کرد: با توجه به بالا بودن حجم و ارزش فعلی معاملات، ولی معاملات بازار تحت تاثیر توسعه‌های انجام شده به صورت طبیعی در جریان است.

حجم معاملات بورس در محدوده‌های سال ۹۹ قرار دارد
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران خاطرنشان کرد: اکنون حجم معاملات بازار در محدوده‌های سال ۹۹ قرار دارد، اما سامانه پاسخگوی معاملات بوده و با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

وی تاکید کرد: این اتفاق به واسطه فعالیت انجام شده و توسعه‌های انجام شده‌ای است که در سه سال گذشته صورت گرفته و زمینه بهبود سامانه معاملات فراهم شده است.

دهقان به رشد فعلی بازار اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌هایی وجود دارد که در صورت تداوم رشد بازار آن‌ها را فعال خواهیم کرد تا با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ادامه داد: قاعدتاً پس از عبور حجم مشخصی از معاملات بازار باید انجام توسعه‌های متعدد در دستور کار قرار گیرد تا معاملات بدون وقفه در جریان باشد.

وی در پایان گفت: اکنون برنامه‌ریزی‌های مربوط به توسعه سامانه معاملات همسو با رشد بازار انجام شده و این سامانه پاسخگوی ظرفیت‌های بالاتری از حجم معاملات خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha