۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
گزارش بازدید تیم مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی خبر داد

گزارش بازدید تیم مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن

مذنب، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان تاکید کرد: پرداخت تسهیلات خودمالکی برعهده بانک مسکن نیست بلکه بر عهده سایر بانک‌ها نهاده شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین مذنب مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان ضمن اعلام بازدید تیم مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی و مازندران عملکرد این استان‌ها را در اجرای فرمان رییس‌جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن تشریح کرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان گفت: آذربایجان‌غربی در تامین زمین موفق و در آماده‌سازی روند قابل قبولی داشته که در شورای مسکن استان موارد مورد بررسی قرار گرفت.

مذنب مشکل استان آذربایجان‌غربی را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تسهیلات بانکی مرتبط دانست و افزود: مقرر شده است تا بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی توضیح داد: در استان با توجه به حداقل آورده‌ اولیه که متقاضیان واریز کرده‌اند ساخت مسکن به طور کامل به شکل انبوه‌سازی و گروهی آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارد.

مذنب در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در مازندران از تشکیل شورای مسکن استان به ریاست استاندار خبر داد و گفت: در مازندران مشکلاتی درخصوص تامین زمین وجود دارد که بر اساس برنامه چهارساله برای نیمی از تعهدات استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین انجام شده است و باید فرآیند ساخت و ساز تسریع شود.

تکلیف مازندران تسریع در فرآیند ساخت‌وساز در ۲ ماه آتی است

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند اجرا و ساخت مسکن در استان کند است که مقرر شد تا استان طی دو ماه آینده تغییرات محسوس عمرانی ساخت و ساز را محقق کند و این از جمله تعهداتی است که بر دوش استان نهاده شده است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در ادامه به همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و افزود: بانک ملت در چند استان به ویژه مازندران در ارایه تسهیلات خودمالکی موفق عمل کرد.

بانک مسکن و ملت موفق در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و خودمالکی

مذنب تصریح کرد: بانک مسکن همواره در کنار وزارت راه و شهرسازی در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن می باشد. همچنین با توجه به مسئولیت سایر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خودمالکی تاکنون عملکرد بانک ملت در استان‌های بازدید شده مثبت ارزیابی شده است.

وی گفت: در برنامه است تا تسهیلات خودمالکی توسط سایر بانک‌ها غیر از بانک مسکن پرداخت شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبداله IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      1 0
      آورده سوم را پرداخت کردیم هیچ خری نیست جوابگو باشه
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      2 1
      خواهشاً رو قیمت ها هم نظارت کنید که قیمت های علکی ندن ما کارشناس آوردیم سر خانه های مسکن شهرستان مهریز یزد قیمت داده ۴۵۰میلیون بابت نیمه ساز اونوقت ستاد اجرایی فرمان امام قیمت داده ۸۰۳میلیون یک کارگر ساده همچین پولی رو چجور جمع کنه فقط تبلیغ نکنید
    • متقاضی مسکن مهرساری IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      خیلی حالبه . بعد 14 سال متقاضی مسکن مهر هستیم . پول کامل و پرداختیم . و بعد جندین سال نساختند و تحویل خانواده ها ندادند . بعد بجای اینکه دولت جریمه شود . خانواده ها را جریمه کردند . قیمت مسکن مهر و جند برابرش کردند . وان و بیشتر و قسط و بیشترش کردند هرچه خواستنددبسر خانواده ها اوردند . هیچ بازرس شهروندی تاامروز که هنوز هم تخویلمون ندادند ظاهرشد که حق شهروندی را دفاع کنه . تاامروز که اسمشو شنیدیم . این واقعا مسخره نیست
    • مسلم IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      سلام مسکن همدان خیلی ضعیفه
    • سجاد شریعتی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      سلام چرا یه سر به مسکن ملی خرم اباد نمزنید ک همش دارن الکی پول از مردم میگیرن تا الان ۳۵۰ تومن پول نقد گرفتن بازم میگن باید پول بریزید این دولت رییسی چرا با اینا کاری نداره
    • هموطن IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      من در شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری متقاضی مسکن ملی هستم. تا الان ۴۰۰ ملیون پرداخت کردم. بنیاد مسکن اعلام کرده حداقل باید ششصد ملیون دیگه پرداخت کنم. بنظر شما یه کارگر بدبخت از کجا داره یک ملیارد آورده؟؟؟؟چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟؟؟