۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
بحران بانکی آمریکا طلا را به بالاترین سطح تاریخی می‌رساند
فایننشال تایمز:

بحران بانکی آمریکا طلا را به بالاترین سطح تاریخی می‌رساند

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که قیمت طلا به دلیل بحران بانکی آمریکا به بالاترین سطح خود در تاریخ نزدیک می‌شود.

به گزارش بازار، روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا گزارش داد که قیمت طلا به بالاترین حد خود نزدیک می‌شود، زیرا تقاضای مجدد چین و نگرانی‌ها در مورد سلامت بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده به رشد ۶ ماهه آن دامن زد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: «مصرف‌کنندگان در چین برای خرید طلای بیشتر در سه ماه اول سال هجوم بردند، در حالی که شکست ۳ بانک آمریکایی باعث شد سرمایه‌گذاران به فلز زرد متوسل شوند که در مواقع عدم اطمینان به عنوان ذخیره‌کننده ارزش عمل می‌کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: «موج خرید از بانک‌های مرکزی تا سال جاری نیز کشیده شد و بر اساس گزارش فصلی شورای جهانی طلا، در سه ماهه نخست امسال رکورد ۲۲۸ تن طلا به ثبت رسید».

فایننشال تایمز اضافه کرد که موسسات غیر غربی این فلز زرد را برای متعادل کردن وابستگی خود به دلار پس از استفاده واشنگتن از آن به عنوان سلاحی علیه مسکو به دست آوردند.

افزایش قیمت طلا به تقاضا آسیب وارد کرد و باعث فروش سریع شد، زیرا فروش جواهرات در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

اگرچه با اعلام بانک‌های مرکزی خریدهای خود، این رقم ممکن است کاهش یابد، تحلیلگران می‌گویند که این کاهش احتمالاً ناشی از بانک خلق چین است که اکنون خریدهای خود را اعلام کرده است.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha