۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تبیین چشم‌انداز احیای اراضی و رشد معیشت در اروند| اقدام گسترده برای مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک
معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

تبیین چشم‌انداز احیای اراضی و رشد معیشت در اروند| اقدام گسترده برای مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک

آبادان- ارسطو، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، از تبیین چشم‌انداز و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در راستای احیای اراضی و رشد کیفی معیشت مردم خطه اروند خبر داد.

عبدالرضا ارسطو با اشاره به نامگذاری شعار سال به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بدون شک این نامگذاری طی سال‌های متوالی با عناوین مشابهی حول محور اقتصاد و تولید، با هدف بسیج امکانات و ظرفیت‌های کشور در راستای تحول اقتصادی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند به سهم خود و در راستای تحقق شعار سال، تحقیق و پژوهش‌های گسترده علمی و فنی را با هدف توسعه اقتصاد کشاورزی و امنیت غذایی و به تبع آن، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد کشاورزان در منطقه آغاز کرده است، گفت: این سازمان در گام نخست، با یاری گرفتن از قرارگاه محرومیت‌زدایی کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن، نسبت به لایروبی انهار، توسعه نخلستان‌ها و تکمیل زیرساخت‌های منطقه سلیچ غربی و سایر اراضی منطقه اقدام نموده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند اوضیح داد: سازمان منطقه آزاد اروند در گام دوم، با توجه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و اراضی رها شده در جزیره مینو که از نظر اقلیمی و قابلیت‌های زیست‌محیطی، جزو مناطق منحصر به‌فرد کشور قلمداد می‌شود، با انعقاد موافقت‌نامه فی مابین با پژوهشکده خاک و آبخیزداری کشور، اقدام به مطالعه و پژوهش در خصوص نحوه احیای اراضی و گونه‌های قابل کشت با صرفه‌ اقتصادی در آن منطقه نموده است.

ارسطو با بیان اینکه این مهم با کمک مردم غیور و سختکوش مینوشهر و هم‌یاری گروه‌های جهادی منطقه، امری دست یافتنی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بی‌شک یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های توسعه منطقه آزاد اروند باید حمایت توسعه و فعالیت‌های کشاورزی با رویکردهای علمی و دانش بنیان باشد که تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی در راستای همین نگاه علمی و کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سازمان منطقه آزاد اروند مطالعات علمی و پژوهش‌های دانشگاهی همراه با اجرای پایلوت به وسعت ۱۰۰ هکتار در اراضی کشاورزان منطقه صورت پذیرفته تا به شکل کاملاً کاربردی و اجرایی شاهد به ثمر نشستن مطالعات کارشناسی باشیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، اضافه کرد: همچنین با توجه به وقوع تنش آبی در سال‌های اخیر، مطالعه و تحقیقات گسترده علمی و آزمایشگاهی پیرامون کشت گیاهان لب شور آغاز گردیده که در این راستا، پس از احیای اراضی منطقه نسبت به کشت بهترین گونه گیاهی با صرفه‌ اقتصادی اقدام خواهد شد.

ارسطو یادآور شد: این اقدامات در بلندمدت موجب رشد کیفی زندگی مردم صبور و رنجیده‌ این خطه‌ زرخیز و افزایش توان اقتصادی ایشان خواهد بود.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک اقدامات گسترده‌ دیگری در زمینه توسعه شیلات و آبزی پروری، توجه به مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک با همراهی گروه‌های جهادی محلی و دفاتر تسهیل‌گری منطقه‌ای با محوریت مردم اهل بوم منطقه آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha