۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و عراق از طریق راه‌اندازی بندر آبادان-سیبه
معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و عراق از طریق راه‌اندازی بندر آبادان-سیبه

آبادان- ارسطو، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان-سیبه عراق حجم تجارت میان ایران و عراق از مسیر جنوب غرب افزایش می‌یابد.

عبدالرضا ارسطو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی کم نظیری بین ایران و عراق وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دروازه‌ها و کانال‌های ارتباطی میان دو کشور از طریق منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های جدید و توسعه‌ای که طی سال‌های اخیر در بصره عراق شکل گرفته است، نیاز به برنامه‌ریزی ‌و هماهنگی‌های لازم برای استفاده از این مزیت اقتصادی و تجاری است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند حضور سرمایه‌گذاران خارجی متعدد و بازار مصرف گسترده در استان بصره را یک ظرفیت ویژه عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد نگاه ویژه‌ای در سطح منطقه آزاد اروند و استان خوزستان شکل بگیرد.

ارسطو با اشاره به لزوم ایجاد خطوط آبی بین اروند و عراق، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که در سال‌های اخیر مغفول مانده است، استفاده از اروند رود برای تردد گردشگران و مسافران است که با ایجاد ارتباط میان بندر آبادان و بندر سیبه عراق تردد گردشگران تسهیل می‌شود و همچنین از نظر هزینه و زمان نیز صرفه ‌جویی ویژه‌ای می‌شود.

وی کاهش تردد زائران اربعین حسینی از شلمچه را سبب ارائه خدمات رسانی بهتر دانست و گفت: خط آبی بندر آبادان-سیبه کشور عراق راهکار خوبی برای تسهیل تردد زائران در ایام اربعین است که بار تردد را در مرز بین‌المللی شلمچه کاهش می‌دهد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بندر خصوصی سیبه عراق می‌تواند ظرفیت بخش خصوصی را در بنادر آبادان فعال کند.

ارسطو با تاکید بر اینکه علاوه بر بستر مسافری می‌توان در آینده نزدیک از ظرفیت تجاری بندر سیبه عراق استفاده شود، توضیح داد: باید با سیاستگذاری و تعریف ساز و کارهای انگیزشی حجم تجارت میان ایران و عراق از مسیر جنوب غرب افزایش یابد.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha