۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
رکورد پرورش میگو تا ۲۰۰ هزار تن خواهد شکست
رییس سازمان شیلات:

رکورد پرورش میگو تا ۲۰۰ هزار تن خواهد شکست

رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه فرهنگ آبزی‌مصرفی در کشور نیازمند عزم ملی است، گفت: با توجه به اینکه مصرف سرانه آبزیان ۱۳.۸ کیلوگرم است برای افزایش این رقم باید عزم ملی داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی در همایش مدیران کل شیلات با بیان اینکه سال گذشته ۸۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات داشته‌ایم، افزود: ۱۷۶ مزرعه پرورش خاویار در ایران فعال و تولید این محصول بعد از انقلاب اسلامی به ۹۵ درصد رسیده است.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در کشور ظرفیت‌های متعددی برای توسعه صادرات آبزیان وجود دارد که لازم است در برنامه‌های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام آن که باید برای افزایش تولید فعلی آبزیان به ۲ برابر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا اطلس شیلات کشور براساس ظرفیت‌های زیستی و استانی تهیه و ابلاغ شده است.

رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه فرهنگ آبزی‌مصرفی در کشور نیازمند عزم ملی است، گفت: با توجه به اینکه م وی با اشاره به چندوجهی بودن حوزه تصمیم‌سازی شیلات طی سال‌های اخیر افزود: در این راستا شورای راهبری شیلات در استان‌ها تشکیل شده است تا در خصوص تولید و مصرف، تصمیم‌گیری و اقدام شود.

حسینی با بیان این که بیش از ۳۳ درصد برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش بهره‌وری است، تاکید کرد: در حوزه مصرف نیز ارزان‌سازی، فرهنگ‌سازی برای گنجاندن ماهی در برنامه غذایی، عرضه، انتقال بدون واسطه و ایجاد بازارهای تخصصی از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی سرانه مصرف ماهی در کشور را ۱۳.۸ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: با سرانه مصرف ماهی در دنیا فاصله داریم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که ۴۵۶ گونه آبزیان در دنیا پرورش داده می‌شود، گفت: با همت ملی باید تعداد گونه‌های پرورشی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان اقدام ملی است و لازم است با ترویج فرهنگ آبزی‌مصرفی اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه را به مصرف این پروتئین ترغیب کنیم.

حسینی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزیان گفت: ایجاد و تقویت خوشه تولید و زنجیره ارزش لازم و ضروری است.

وی از افزایش ۹ درصدی صادرات آبزیان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته ارزش آبزیان صادراتی ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد که هدفگذاری برای ارزآوری این حوزه تا ۲ میلیارد دلار امکان‌پذیر است.

به گفته رییس سازمان شیلات ایران برای افزایش رکورد پرورش میگو در کشور تا ۲۰۰ هزار تن، لازم است از علم شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      مردم بلدن ماهی بخورن نیاز به عزم ملی پول میخاد که اکثرا ندارن پس لطف شعر نگید