۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
وضعیت خلیج گرگان زنگ خطر جدی برای بخش کشاورزی گلستان است
فعال اقتصادی گلستان:

وضعیت خلیج گرگان زنگ خطر جدی برای بخش کشاورزی گلستان است

گرگان- هاشمی، عضو اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که خشکسالی صدمات جدی به محصولات کشاورزی استان وارد کرده است گفت: تغییرات اقلیم و بحران شدید آبی معیشت کشاورزان گلستان را به خطر انداخته است.

هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان این که کاهش بارندگی در سال جاری به محصولات زراعی به خصوص گندم و سویا که تولیدات استراتژیک استان است خسارت وارد کرده است، اظهار کرد: چند سالی است که شمال کشور بخصوص استان گلستان با بحران آب و تغییرات شدید اقلیمی مواجه شده و هر ساله شاهد خسارت های زیادی به بخش کشاورزی هستیم.

این فعال بخش کشاورزی با یادآوری این که پسروی شدید آب در خلیج گرگان نمود محیط زیستی این بحران آب و خشکسالی است، افزود: در کنار مشکلات محیط زیستی ایجاد شده، اقتصادِ کشاورزی محورِ گلستان هم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با هشدار نسبت به کاهش شدید سطح آب های زیرزمینی، خالی شدن سدهای گلستان و خشکی رودخانه ها گفت: معیشت بخش زیادی از مردم گلستان به کشاورزی وابسته است و اگر تدابیر جدی برای وضعیت فعلی نداشته باشیم با نابودی تولیدات کشاورزی شاهد بحران های اجتماعی هم خواهیم بود.

هاشمی با انتقاد از اینکه با وجود پیش بینی ها تاکنون تدابیر اجرایی مشخصی برای مقابله و رویارویی با آثار سوء خشکسالی در گلستان نشده است، ادامه داد: حدود ۳۰ درصد اشتغال و ۴۰ درصد تولیدات استان از طریق بخش کشاورزی تامین می شود و اگر تدابیر اجرایی مورد تایید کارشناسان لحاظ نشود معیشت مردم استان و جامعه کشاورزی در خطر خواهد بود.

سیدهامان هاشمی یادآور شد: صنایع غذایی و شرکت های بازرگانی استان وابستگی زیادی به بخش کشاورزی دارند لذا دامنه آثار تغییرات اقلیم فقط محدود به حوزه کشاورزی نیست به همین دلیل همه دستگاه های استان باید در این رابطه حساس باشند و مسئولیت خود را نسبت به بیکاری و تبعات اجتماعی آن بپذیرند.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      بیشتر بذارید کشاورزها شالی بکارن خشکسالی زیادتر هم میشه فقط حرف وشعار...