۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
حمایت از تولیدکنندگان، یکی از راهبردهای کلیدی سازمان حمایت است
معاون وزیر صمت:

حمایت از تولیدکنندگان، یکی از راهبردهای کلیدی سازمان حمایت است

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به سلیقه بازار، تکانه‌های اقتصادی و تغییرات در فضای کسب‌وکار کشور نیاز به نوآوری در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان احساس می‌شود.

به گزارش بازار، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت در بازدید از شرکت‌های برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان گفت: استفاده از روش‌های علمی به منظور ارزیابی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید بیش از پیش مورد توجه باشد، زیرا توسعه، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روش‌های عملی، به‌روز و استراتژیک است تا بتوانیم صنعت کشور را به پویایی برسانیم.

وی از تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌های متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی خبر داد و گفت: این کمیته مشورتی به منظور بازنگری در ضوابط و آیین‌نامه اجرایی مربوطه در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: لازم است بدانیم که نقش دولت و حاکمیت در مقام تنظیم‌گیری و تسهیل‌گری برای رفع موانع اقتصادی کشور کمتر از نقش بخش خصوصی است؛ بنابراین استفاده از نخبگان، اتحادیه‌ها، سندیکاها و غیره از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به بهبود هر چه بیشتر اجرای این فرآیند کمک کند.

وی یادآور شد: در این زمینه ما به عنوان یک دستگاه حاکمیتی اعلام آمادگی می‌کنیم که تا در این زمینه از تجربیات، نظرات و ظرفیت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و سندیکاها بهره‌مند شویم.

فرهیدزاده با اشاره به اهمیت نقش نخبگان در تدوین برنامه بهبود اصلاح روش‌ها و فرآیندهای کار گفت: معتقدم هیچ کس نمی‌تواند بهتر از نخبگان در مورد پویایی و اثربخشی صنعت نظر بدهد بنابراین تلاش ما باید در بهره‌گیری درست و مناسب از این افراد به عنوان سرمایه‌های علمی کشور در بحث اصلاح روش‌ها و فرآیندهای کار ارزیابی باشد.

رئیس سازمان حمایت خواستار ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهشی به منظور بازبینی و اصلاح مدل ارزیابی شاخص‌های شرکت‌های متقاضی در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شد و تصریح کرد: باید به این باور داشته باشیم که نخبگان جامعه، ظرفیت‌هایی هستند برای شناسایی و حل مشکلات اقتصادی کشور و باید در فضای حال حاضر از این استعدادها به نحو احسن استفاده شود.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال با بهره‌گیری از تمام این ظرفیت‌ها شاهد تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف‌کنندگان باشیم.

فرهیدزاده افزود: این سازمان به عنوان پل ارتباطی بخش خصوصی با دولت می‌تواند با هماهنگی با کارشناسان و دستگاه‌های مرتبط، ظرفیت‌سازی مناسب و انعکاس مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های تولیدکنندگان کالا و خدمات، نقش مؤثر و محوری در رفع مشکلات و تنگناهای این حوزه ایفا کند.

معاون وزیر صمت، سازمان حمایت را به دو بال تشبیه کرد و گفت: این سازمان تنها دستگاهی است که ضمن برقراری ارتباط مؤثر بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و حمایت توأمان از مصرف‌کنندگان و تولیدکننده و تسهیل تعامل بین دولت و بخش خصوصی، می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری و اثرگذاری سیاست‌های دولت را افزایش دهد.

وی با اشاره به چالش‌ها و موانع شرکت‌های پخش در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی موضوعی که در ارتباط با شبکه توزیع کالا در کشور باید مدنظر قرار گیرد انتقال کالاها با صرف کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان و در نهایت رعایت بیشتر حقوق مصرف‌کنندگان است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: صنعت توزیع و پخش کشور رسالت خطیری را بر عهده دارد که سعی داریم با حمایت دولت و همراهی تولیدکنندگانی که با صنعت پخش در ارتباطند مشکلات موجود در این صنعت را برطرف کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha