۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی چه زمانی برای مردم باز می‌شود؟

سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی چه زمانی برای مردم باز می‌شود؟

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای بازگشایی سایت هنوز در حال شناسایی طرح‌هایی هستیم که سازگار با مشارکت عمومی هستند.

به گزارش بازار، سارا بوربور، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ‌ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور، ‌ گفت: فرآیند راه اندازی سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی و زیرساختی سه سال است که آغاز شده و این سامانه از شهریور ۱۴۰۱ با اتصال به سامانه جامع و دریافت اطلاعات از مبادله موافقت نامه‌ها کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ از میان حدود ۴۱ هزار طرح عمرانی کشوری و استانی بالغ بر ۱۴ هزار طرح مورد رصد قرار گرفته اند که ۹۱۴ طرح امکان مشارکت عمومی در آن‌ها تایید شده است. این سامانه هنوز به مرحله مشارکت مردمی نرسیده و فعلا در حال تکمیل و شناسایی طرح های دارای ویژگی مشارکت عمومی است.
بوربور می گوید: ورود اطلاعات به این سامان از سوی استان ها بیشتر از دستگاه های ملی بوده است. امیدواریم تا دستگاه های ملی اطلاعات را هر چه سریع تر به ما ارسال کنند تا فرآیند واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام که امکان مشارکت عمومی در آن ها وجود دارد، ‌ سریع تر انجام شود.

او از ارزیابی طرح های عمرانی نیمه تمام در سامانه ای با نام" سامانه نظارت بر اجرای طرح های عمرانی تملک دارایی سرمایه ای دولت" خبر داد و گفت: سال ها این مشکل وجود داشت که طرح های عمرانی آغاز می شدند بدون آن که روی آن ها نظارتی صورت بگیرد یا برخی از طرح ها اصلا اجرایی نمی شدند اما بودجه آن ها تخصیص داده می شد.

بوربور می گوید: ذیل سامانه جامع بودجه که تمام اطلاعات مبادله موافقتنامه های طرح های عمرانی در آن ثبت شده، ‌ اطلاعات مورد نظر خود را گرفتیم تا در این سامانه امکان بازدید برای تمام شاغلان و مدیران استانی در سازمان برنامه و بودجه را فراهم کنیم. هم اکنون این افراد می توانند به طرح های عمرانی نیمه تمام استانی و ملی رصد داشته باشند و از میزان پیشرفت آن ها بر اساس بودجه های تخصیص یافته نظارت کنند.

تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ - مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌ها

سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی چه زمانی برای مردم باز می‌شود؟

کد خبر: ۲۱۸٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha