۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
استفاده عفو بین الملل از هوش مصنوعی برای جعل تصاویر اعتراضات کلمبیا!
اسناد جدید فاش کرد؛

استفاده عفو بین الملل از هوش مصنوعی برای جعل تصاویر اعتراضات کلمبیا!

عفو بین الملل که از بزرگترین نهادهای حقوق بشری در جهان به حساب می آید، به استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر اعتراضات کلمبیا در سال ۲۰۲۱ و خشونت پلیس علیه معترضین متهم شد.

به گزارش بازار؛ عفو بین الملل که از بزرگترین نهادهای حقوق بشری در جهان به حساب می آید، به استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر اعتراضات کلمبیا در سال ۲۰۲۱ و خشونت پلیس علیه معترضین متهم شد.

گفته می شود تصاویر منتشر شده از سوی عفو بین الملل از اعتراضات سال ۲۰۲۱ کلمبیا با استفاده از هوش مصنوعی دستکاری شده اند. در تصاویری که رسانه های بزرگ جهان همچون گاردین از تظاهرات مذکور متتشر کرد؛ چهره زنی دیده می شود که توسط نیروهای پلیس به شکلی خشونت آمیز کشیده می شود. حال آنکه اکنون کارشناسان فناوری اطلاعات معقدند این تصاویر دستکاری شده بوده و با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده اند.

شواهد حاکی از آن است که تصاویر چهره معترضین، یونیفرم های پلیس و خطاهایی در تدوین پرچم کلمبیا که در جریان اعتراضات توسط معترضین بر افراشته شده، ثابت می کنند که بسیاری از تصویر ارائه شده از سوی عفو بین الملل ساختگی بوده است.

استفاده عفو بین الملل از هوش مصنوعی برای جعل تصاویر اعتراضات کلمبیا!

همچنین شواهد حاکی از کمک گاردین به ساخت این تصاویر توسط عفو بین الملل است که اکنون وجهه بین المللی این نهاد حقوق بشری را زیر سوال برده است. عفو بین الملل در واکنش به وارد آمدن این اتهامات اعلام کرد: ما تمامی تصاویر مذکور را از صفحات شبکه های اجتماعی خود پاک کرده ایم؛ چراکه نمی خواهیم استفاده از هوش مصنوعی در ساخت تصاویر به پیام اصلی ما در حمایت از قربانیان و شنیده شدن صدای آنها برای عدالتخواهی لطمه ای وارد کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha