۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
۲۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس ایلام هزینه شد
مدیر شیلات و آبزیان ایلام در گفتگو با بازار:

۲۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس ایلام هزینه شد

ایلام- سلیمانی، مدیر شیلات و آبزیان ایلام از عملیاتی شدن ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره و سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

رضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام به لحاظ منابع آبی استعدادهای زیادی از جمله بیش از ۱۰ رودخانه دائمی، وجود سراب‌ها، چشمه‌ها و چاه‌های کشاورزی و از همه مهم‌تر تعداد شش سد به بهره‌برداری رسیده در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: این مسئله زمینه بسیار مهمی برای توسعه صنعت شیلات را به همراه داشته است، به نحوی که در حال حاضر بیش از ۲۶۰ طرح پرورش ماهی سردابی و گرمابی و تعاونی صیادی در سطح استان فعال بوده است.

سلیمانی اضافه کرد: از این مزارع با تولیدی حدود ۱۱ هزار تن، انواع آبزیان شامل قزل‌آلا، کپور ماهیان و گونه‌های بومی برداشت می‌شود.

به گفته وی، از جمله طرح‌های مهم شیلات، طرح پرورش ماهی درقفس در سد سیمره شهرستان بدره با ظرفیت ۲ هزار تن بوده است. به تعداد ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره عملیاتی شده و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر شیلات و آبزیان ایلام اعلام کرد: عمده تولید ماهیان سردابی در سراب کلم شهرستان بدره، سراب کلان شهرستان سیروان، سراب میمه شهرستان دهلران بوده است.

وی گفت: تولید قزل‌آلای استان سه هزار و ۵۱۴ تن و تولید ماهیان گرم آبی تن بوده که بیشتر آن در شهرستان دره شهر است.

رضا سلیمانی افزود: در مجموع برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بحث شیلات ایجاد شده است.

وی یادآور شد: عمده برنامه‌های مدیریتی اجرا شده در این حوزه شامل پرورش ماهی در قفس در سایر سدهای استان، مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی جهت افزایش تولید در واحد سطح، رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان، تامین سرمایه در گردش واحدها و اجرای روش‌های نوین آبزی پروری به روش مدار بسته از طریق شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha