۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
سیاست دولت؛ گسترش ۲ هزار هکتاری پایلوت‌های هوشمند آبیاری

سیاست دولت؛ گسترش ۲ هزار هکتاری پایلوت‌های هوشمند آبیاری

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در سال جاری پایلوت‌های هوشمند آبیاری را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، حدود ۲ هزار هکتار توسعه می‌دهیم.

به گزارش بازار، فریبرز عباسی افزود: هوشمندسازی از برنامه‌های اولویت‌دار ما در اجرای طرح سامانه نوین آبیاری است. در سال گذشته در ۱۶ استان آبیاری هوشمند به صورت آزمایشی انجام شده و در این راستا از آخرین فناوری‌های نوین که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده، بهره گرفته‌ایم.

مشاور وزیر با بیان این که امسال درصددیم با کمک شرکت‌‎های دانش‌بنیان، پایلوت‌های هوشمند را در حدود ۲ هزار هکتار توسعه دهیم که امیدواریم در کشور این امکان را به مرور فراهم کنیم، تصریح کرد: برای تحقق این امر از دانش بومی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بهره بردیم و تمام تجهیزات مربوط به این کار در داخل کشور و توسط همین شرکت‌ها تولید شده است.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری بیان کرد: از پایلوت‌هایی که سال گذشته اجرا شده، ۵۳۰ هکتار در استان اصفهان بوده است، بدین ترتیب کشاورزان پیشرو با دستیابی به نتایج پایلوت‌های هوشمند، آمادگی یافتند تا به صورت تعهدی، این طرح در مزارع آن‌ها اجرایی شود، به صورتی که سیستم آبیاری هوشمند در مزارع آن‌ها پیاده شود و بعد از دیدن نتیجه، هزینه آن را بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ارائه سیستم هوشمند آبیاری به صورت مشارکتی است که بخشی از آن با همکاری دولت انجام شده و بخش دیگر به عهده بهره‌بردار است؛ اما در این روش، کل هزینه به عهده بهره‌بردار خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha