۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
بحران افغانستان تنها از طریق منطقه و با پشتیبانی سازمان ملل قابل حل است
سرپرست سفارت ایران در کابل:

بحران افغانستان تنها از طریق منطقه و با پشتیبانی سازمان ملل قابل حل است

سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در حاشیه نشست دوحه و در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که بحران افغانستان تنها از طریق منطقه و با پشتیبانی سازمان ملل قابل حل است.

به گزارش بازار، سفارت جمهوری اسلامی ایران عصر امروز، در توییتی در مورد دیدار و گفت‌وگوی حسن کاظمی قمی با آنتونیو گوترش در قطر نوشت: در حاشیه اجلاس دوحه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با آنتونیو گوترش دیدار کرد. گوترش در این دیدار از تجربه کاری ده ساله خود با جمهوری اسلامی یاد و از تلاش سخاوتمندانه ایران در زمینه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران تشکر کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: در این دیدار بر نقش سازنده سازمان ملل در حل بحران افغانستان و همچنین حفظ استقلال این سازمان در تصمیم‌ها و برنامه‌ها تاکید شد.

کاظمی قمی در این دیدار تأکید کرد که بحران افغانستان تنها از طریق منطقه و با پشتیبانی سازمان ملل قابل حل است.

سرپرست سفارت ایران در کابل پیش از این نیز در توییتی به مناسبت سفر به دوحه برای شرکت در نشست مربوط به افغانستان، تأکید کرده بود که بحران افغانستان، راه حل منطقه ای دارد.

نشست دو روزه دوحه در مورد افغانستان با حضور دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان ویژه ۲۱ کشور و ۲ سازمان بین المللی امروز سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت به کار خود پایان داد.

دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در پایان این نشست تأکید کرد: همه‌ شرکت کنندگان این نشست توافق داشتند که برای ثبات افغانستان نیاز به یک استراتژی تعاملی است. وی همچنین درباره ادامه کمک های این سازمان به مردم افغانستان اطمینان داد، اما گفت که این نشست برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان نبوده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha