۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
روسیه: هیچ پیشرفتی در صادرات غلات و کود وجود ندارد

روسیه: هیچ پیشرفتی در صادرات غلات و کود وجود ندارد

روسیه تأیید کرد تاکنون هیچ پیشرفتی در زمینه رفع موانعی که مانع صادرات غلات و کودهای شیمیایی این کشور می‌شود، حاصل نشده است.

به گزارش بازار، این اعلام چند روز قبل از تاریخ انقضای توافقنامه‌ای صورت گرفته است که اجازه صادرات غلات اوکراینی را می‌دهد.

یک دیپلمات ارشد روسیه در واشنگتن روز سه شنبه گفت که هیچ پیشرفتی در رفع موانع بر سر راه صادرات غلات و کودهای شیمیایی روسیه حاصل نشده است.

بر اساس این توافق که در جولای گذشته با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه انجام شد، قرار است در ۱۸ می‌به پایان برسد و اجازه صادرات غلات اوکراینی را از بنادر این کشور در دریای سیاه می‌دهد.

روسیه تأیید کرد که شرایط توافقی که به این کشور اجازه می‌دهد محصولات کشاورزی خود را از طریق بنادر دریای سیاه صادر کند، رعایت نشده است.

آندری لدنف، دیپلمات سفارت روسیه در ایالات متحده در حساب کاربری سفارت در تلگرام گفت: «تاکنون هیچ پیشرفتی در حل مشکلات مالی و لجستیکی حمل و نقل غلات و کود روسیه حاصل نشده است».

وی خاطرنشان کرد: واردات تجهیزات کشاورزی به روسیه دشوار است.

وی بار دیگر اتهاماتی را که مسکو از مدت‌ها پیش مطرح کرده بود، مبنی بر اینکه این بحران نتیجه مستقیم «استراتژی تحریم» اتخاذ شده توسط ایالات متحده و متحدان غربی آن علیه مسکو است و محدودیت‌هایی برای دسترسی به پرداخت، بیمه و خدمات لجستیکی ایجاد کرده است، تکرار کرد.

گفتنی است که در ۲۳ آوریل، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، دیمیتری مدودف، تأیید کرد که اگر کشورهای G۷ به ممنوعیت صادرات کالا به روسیه ادامه دهند، توافق غلات و بسیاری موارد دیگر پایان خواهد یافت.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha