۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
هفته آینده قیمت میوه و صیفی کاهش می‌یابد
رئیس اتحادیه بارفروشان:

هفته آینده قیمت میوه و صیفی کاهش می‌یابد

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان شده است.

به گزارش بازار، مصطفی دارایی‌نژاد، گفت: دو هفته پیش به دلیل عرضه کم گوجه فرنگی، کاهو، سیب، پرتقال فلفل دلمه سبز و رنگی، قیمت آنها افزایش یافته بود اما با رسیدن فلفل دلمه دزفول، کازرون، فلفل یزد، بندرعباس و جیرفت، امروز قیمت این نوع صیفی‌ها در میدان مرکزی میوه و تره بار از کیلویی ۸۰ هزار تومان به ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: از دیروز تاکنون حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی به میدان مرکزی میوه و تره بار توزیع و کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته شده است.

وی ادامه داد: کاهو کرج، شمال و دزفول تازه به دست آمده است و تا هفته آینده قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

دارایی‌نژاد بیان کرد: هم‌اکنون قیمت هندوانه ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان شده است به عبارتی افت ۵۰ درصدی در این محصول کشاورزی داشتیم.

دارایی نژاد با اشاره به اتمام فصل سیب و پرتقال، گفت: پرتقال‌هایی که هم‌اکنون وجود دارند در انبارها و سردخانه‌ها نگهداری می شود که هزینه‌ نگهداری آنها بالاست. همچنین سیب جدید مهرماه وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نوبرانه‌ها تا ۶۰ درصد افت قیمت داشتیم، گفت: قیمت گوجه سبز از کیلویی یک میلیون تومان شروع شد و امروز به کیلویی ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان رسیده است. توت فرنگی دلند گرگان حدود ۷۰ تا ۶۰ هزار تومان، توت فرنگی بهنمیر ساری ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و توت فرنگی گلخانه کرج حدود ۸۰ هزار تومان در میدان مرکزی فروخته می‌شود. قیمت چاقاله بادام در میدان ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان بیان کرد: ملون ۲۰ هزار تومان و طالبی ۳۰ هزار تومان شده که کاهش قیمت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات هفته‌های قبل و کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت‌ها شده بود، گفت: از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha