۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تصویب تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا

نمایندگان مجلس کلیات و جزئیات لایحه یک فوریتی سند الحاقی تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تصویب کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی سندالحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو با ۱۴۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن با کلیات این لایحه موافقت کردند.

همچنین وکلای مردم در خانه ملت جزئیات این لایحه را با ۱۳۹ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در دفاع از این لایحه، بیان کرد: منظور از تقویت منطقه آزاد در این موافقتنامه منطقه آزاد فیزیکی و معمول نیست بلکه منظور منطقه آزاد مجازی است و براساس این موافقتنامه کشورهای عضو می توانند از مزایای آن مانند حذف روادید تجاری و ... استفاده کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: یکی از راهکارهایی که امروزه منجر به غلبه بر جنگ اقتصاد می شود همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه است البته تحقق این مهم مشروط بر ایجاد بسترها است که این دو موافقتنامه ها بستر همکاری را فراهم می کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha