۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تعاونی‌های فعال بانوان در قزوین تسهیلات کم بهره می‌گیرند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

تعاونی‌های فعال بانوان در قزوین تسهیلات کم بهره می‌گیرند

قزوین- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: به منظور کمک به تعاونی‌های فعال بانوان ارائه تسهیلات اشتغال با شرایط سهل‌تری پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی اظهار داشت: بانوان به عنوان جمعیتی قابل توجه و تأثیرگذار در جامعه با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبرو هستند که اشتغال و مسکن آن‌ها از مهمترین دغدغه‌ها است.

وی بیان کرد: تشکل‌های مردمی و تعاونی‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوب برای کارآفرینی و کسب درآمد برای ایجاد اشتغال هستند که حمایت از آن‌ها در اولویت برنامه‌های امور بانوان استانداری قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: در راستای حمایت از تعاونی‌های فعال حوزه زنان، شرایط اعطای تسهیلات در استان باید تسهیل شود تا این گروه بتوانند برای کارآفرینی اقدام کنند.

ربیعی بیان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی این اداره کل کمک به ایجاد اشتغال و حمایت از زنان فعال در عرصه اقتصادی است.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد تحصیل کرده‌های دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند اما وضعیت اشتغال خوبی ندارند.

ربیعی گفت: ایجاد زمینه اشتغال برای بانوان در مناطق روستایی و شهری یکی از مسیرهای توسعه اشتغال، ایجاد و حمایت از شرکت‌های تعاونی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد شرکت‌های تعاونی زنان به عنوان یک محیط اجتماعی فراگیر می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا زنان مشارکت فعالانه‌ای در اداره امور داشته باشند که منجر به تغییر پایگاه اجتماعی و افزایش فرصت اشتغال برای آنان می‌شود.

ربیعی با اشاره به نام گذاری سال جاری اظهار داشت: برای تحقق این شعار در استان باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه شرکت‌های تعاونی فعال استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تعاونی‌ها، با تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت زنان ریاست جمهوری و یکی از بانک‌های عامل شرایط اعطای تسهیلات در استان روان و آسان شده است که این روند می‌تواند به افزایش طرح‌های اجرایی و اشتغال و کارآفرینی کمک کند.

کد خبر: ۲۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha