۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
ارتباطات اقتصادی ایران و مکزیک را با تکیه بر ظرفیت دیپلماسی پارلمانی می‌توان گسترش داد
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک:

ارتباطات اقتصادی ایران و مکزیک را با تکیه بر ظرفیت دیپلماسی پارلمانی می‌توان گسترش داد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک در دیدار همتای خود با اشاره به نقش دیپلماسی پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری‌های دوجانبه، گفت: تعاملات خوب و سازنده‌ای میان مجالس دو کشور برقرار است.

به گزارش بازار، لورنا پینیون ریورا رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک – جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیات پارلمانی به تهران سفر کرده است، صبح امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) با ابوالفضل عموئی رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

عموئی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور گروه دوستی پارلمانی مکزیک و جمهوری اسلامی ایران در تهران بر مناسبات رو به رشد و دوستانه دو کشور تاکید کرد و گفت: دوکشور بایستی از این ظرفیت درجهت تأمین منافع و توسعه همه جانبه روابط بهره گیرند.

وی ضمن اشاره به نقش دیپلماسی پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری‌های دوجانبه افزود: خوشبختانه تعاملات خوب و سازنده‌ای میان مجالس دو کشور برقرار است که می‌توان با تکیه بر این ظرفیت، ارتباطات فیمابین را در زمینه‌های گوناگون از جمله سیاسی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی توسعه و گسترش داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک در ادامه این دیدار با اشاره به جایگاه گروه های دوستی پارلمانی در تسهیل روابط دوستانه دو کشور بر ضرورت تشکیل گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران تأکید کرد و افزود: رسالت گروه‌های دوستی پارلمانی، شناسایی ظرفیتهای طرفین و فعالیت در جهت افزایش روابط دو کشور در حوزه های مورد علاقه است.

وی در این راستا، سفر گروه دوستی پارلمانی مکزیک به جمهوری اسلامی ایران را اولین گام در مسیر رو به رشد مناسبات پارلمانی دو کشور برشمرد.

لورنا پینیون ریورا رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، به روابط دیرینه دیپلماتیک و دوستانه دوکشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم گفتگوهای هیات پارلمانی مکزیک در تهران به تحکیم و تقویت روابط دوستانه دوکشور بیانجامد. وی افزود: این گفتگوها به ما فرصت می‌دهد در فضایی صادقانه و صمیمی مسائل را مطرح و راه‌های توسعه روابط را بررسی کنیم.

لورنا پینیون ریورا خاطرنشان کرد: علاوه بر گفتگوهای پارلمانی، ظرفیت‌های فراوانی در حوزه های فرهنگی، هنری و تجاری برای همکاری بیشتر دوکشور وجود دارد که باید از آن برای تامین منافع دو ملت بهره برداری شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران در ادامه این دیدار، به فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران و مکزیک اشاره کرد و افزود: ما از تبادل هیات در بخشهای فرهنگی و هنری دو کشور که منجر به درک مشترک و آشنایی بیشتر مردم ما از یکدیگر خواهد شد، استقبال می کنیم.

لورنا پینیون ریورا در پایان این دیدار از گروه دوستی پارلمانی ایران - مکزیک برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد تبادل هیات های پارلمانی دو کشور در سطوح مختلف باشیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha