۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
اصفهان هاب‌ تولیدی منطقه می‌شود| ظرفیت بالای ایران و ویتنام برای گسترش روابط اقتصادی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اصفهان هاب‌ تولیدی منطقه می‌شود| ظرفیت بالای ایران و ویتنام برای گسترش روابط اقتصادی

اصفهان - رجالی؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تلاش فعالان اقتصادی اصفهان این است که این استان را به هاب تولیدی در منطقه تبدیل کنیم و این امر در حال محقق شدن است.

محمدرضا رجالی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گسترش ارتباطات با دیگر کشورهای دنیا از مسیرهایی است که در راستای معرفی فرهنگ، محصولات تجاری و اقتصادی، صنایع دستی نقش بسزایی دارد و در راستای گسترش گردشگری ایران و صادرات از نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان نیز کمک کننده است.

وی افزود: هم اکنون ایران مراودات تجاری گسترده‌ای با کشورهای همسایه از جمله عراق دارد و ارتباط خوبی نیز با چین داریم اما با توجه به اینکه در طول سالهای گذشته این روابط کمی ضعیف شده بود باید به شکل جدی تری به این امر به ویژه در ارتباط با همسایگان به وی بپردازیم.

۹ هزار واحد صنعتی در اصفهان مشغول فعالیت هستند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه تنها در اصفهان ۹ هزار واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند که بهترین محصولات سطح کشور را تولید می کنند و مزیت رقابتی قابل اعتنایی نسبت به محصولات خارجی دارد، افزود: اکنون محصولات فولادی، پتروشیمی و دارویی ما به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می شود و به شکل ویژه محصولات کشاورزی ما نیز از جایگاه خوبی برخوردار است که باید از این ظرفیتها بهره ببریم.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب صنعتی و نیروی انسانی در اصفهان گفت: تلاش فعالان اقتصادی اصفهان این است که این استان را به هاب تولیدی در منطقه تبدیل کنیم.

افزایش روابط اقتصادی ایران و ویتنام

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره با برگزاری جلساتی با سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته افزود: درتعاملی دوجانبه قصد داریم روابط فعالان اقتصادی دو کشور به‌خصوص در حوزه گردشگری را افزایش دهیم و این در حالی است که در حال حاضر تجار اصفهانی از ظرفیت‌های خوب ویتنام برای گسترش روابط اطلاعات گسترده ای ندارند و البته این عدم آشنایی دوطرفه است.

وی با اشاره به اینکه بازار منطقه فرصت تجاری خوبی برای طرف ویتنامی است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالای کشور ویتنام، به نظر می‌رسد روابط دو کشور قابلیت گسترش فراوانی دارد اما نیازمند معرفی دوجانبه این فرصتها هستیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha