۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
۴۳ میلیون متر مکعب آب طالقان در دشت قزوین رهاسازی شد
مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین در گفتگو با بازار:

۴۳ میلیون متر مکعب آب طالقان در دشت قزوین رهاسازی شد

قزوین- ستوده، مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای قزوین گفت: ۴۳ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به عنوان بخش دوم سهمیه آب استان، برای کشت‌های بهاره و پاییزه در دشت قزوین رهاسازی شد.

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از رهاسازی بخشی از آب پیش‌بینی‌شده از ذخیره سد طالقان برای کشت پاییزه سال آبی جاری خبر داد و گفت: پیرو جلسات برگزار شده در دفتر معاونت حوضه آبریز سفید رود شرکت مدیریت منابع آب ایران برای کشت پاییزه سال آبی جاری میزان ۶۰ میلیون متر مکعب آب پیش‌بینی شده بود که ۲۸ درصد آن در پاییز تا زمستان گذدشته تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: چند روز پیش هم ۴۳ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به عنوان بخش دوم سهمیه آب ما از طالقان برای کشت‌های بهاره و پاییزه رهاسازی و تحویل کشاورزان و بهره‌برداران شبکه آبیاری دشت قزوین شد.

مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای قزوین ادامه داد: به دلیل کاهش میزان بارندگی و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر ذخیره آب در سد طالقان شرایط مطلوبی را نداشته و همین عامل باعث تأخیر در جاری شدن جریان آب در کانال آبیاری دشت قزوین شد.

ستوده افزود: بر همین اساس ضروری است کشاورزان و بهره‌برداران ضمن رعایت طرح کشت اعلام شده، از سوی سازمان جهاد کشاورزی درباره مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی اقدام لازم را به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه آب کشت تابستانه هنوز تأمین نشده، تصریح کرد: با توجه به شرایط نامناسب حجم آب ذخیره شده در مخزن سد طالقان و اهمیت تأمین آب شرب پایدار استانهای قزوین، البرز و تهران و همچنین تعیین تکلیف منابع و مصارف از این سد، لازم است کشاورزان تا زمان اتخاذ تصمیمات نهایی و اطلاع‌رسانی از طریق شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان برای کشت تابستانه اقدامی نکنند.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha