۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
 رشد ۱۷ درصدی تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال ۱۴۰۱

رشد ۱۷ درصدی تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال ۱۴۰۱

تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافت و در اسفندماه از ۴.۲ میلیارد تراکنش گذشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، جدیدترین گزارش منتشر شده توسط شاپرک نشان می‌دهد در آخرین ماه سال گذشته، بیش از ۴ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به بهمن ماه، ۱۳.۳۲ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۷ درصد بیشتر شده است.

در این میان، سهم ابزارهای پذیرش از این تعداد تراکنش شاپرکی قابل توجه است؛ به گونه‌ای که در اسفندماه سال گذشته بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به بیان دیگر بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در اسفند ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۹۲.۷۷ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۴.۸۹ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۲.۳۴ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به بهمن ماه، نشان می‌دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه قبل با رشد همراه بوده؛ به گونه‌ای که تعداد کارتخوان فروشگاهی در آخرین ماه سال قبل با افزایش حدود ۲ درصدی نسبت به بهمن ماه به ۹ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۹۱۴ عدد رسیده است. همچنین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در آخرین ماه سال قبل با رشد ۲.۶۳ درصدی نسبت به بهمن ۱۴۰۱ به رقم ۷۹۱، ۴۳۳ رسیده است؛ بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در ماه پایانی سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۰، ۷۱۶، ۹۳۶ رسیده که نسبت به ماه قبل، ۲.۰۱ درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در اسفندماه ۱۴۰۱، نشان می‌دهد سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از بازار ۹۱.۴۶ درصد بوده است که این میزان در ماه قبل، ۹۱.۴۸ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در سومین ماه زمستان ۱۴۰۱، به ۱.۱۵ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه)، کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha