۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
طرح مالیات بر سوداگری به دنبال بازدارندگی از دلالی کاذب است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح مالیات بر سوداگری به دنبال بازدارندگی از دلالی کاذب است

صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات ستانی در قالب طرح مالیات بر سوداگری به بیش از ۹۵ درصد مردم اصابت نخواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی، با اشاره به فضاسازی رسانه ای علیه طرح مالیات بر سوادگری و بیان این موضوع که با تصویب این طرح مردم دیگر قادر به خرید طلا، ارز و مسکن نخواهند بود، بیان کرد:این طرح مالیات ستانی، به بیش از ۹۵ درصد مردم اصابت نخواهد کرد و جو روانی صورت گرفته بیشتر از سوی سوداگران و سفته بازانِ در بازار نشئت می گیرد.

وی با اشاره به اهداف طرح مالیات بر سوداگری بیان کرد: این طرح اهداف بازدارندگی از دلالی کاذب در اقتصاد کشور را دنبال می کند چراکه نباید منابع نقدینگی ما به سمت بازارهای غیرمولد سوق پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در این طرح به هیچ وجه محدودیتی برای خرید طلا، ارز، خودرو و مسکن از سوی مردم آنهم در حد نیاز ایجاد نشده، این طبیعی است که وقتی این طرح می کوشد تا جلوی برخی از دلال بازی ها را صد کند، سوداگران واقعی در این بخش مقاومت کرده و دست به عملیات روانی بزنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: این طرح نهایتا مشمول یک الی دو درصد از مردم جامعه خواهد شد، طرح مالیات بر سوداگری می تواند جریان نقدینگی را به سوی حوزه های مولد اقتصادی سوق دهد به شرط اینکه دولت هم در تدوین آئین نامه اجرای این طرح خوب عمل کرده و هم به درستی به این بخش نظارت کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha