۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
مقایسه ۴ مدل دستگاه تصفیه آب مدرن با دستگاه‌های سنتی

مقایسه ۴ مدل دستگاه تصفیه آب مدرن با دستگاه‌های سنتی

مقایسه ۴ مدل دستگاه تصفیه آب مدرن با دستگاه‌های سنتی: روش UF اولترافیلتراسیون و فیلترهای کربن فعال و نانوذرات نقره در مقابل روش RO و اسمزمعکوس

به گزارش بازار، اکثر دستگاه تصفیه آب‌ خانگی موجود در بازار، با روش RO در واقع آب شیرین کن هستند و با روش اسمزمعکوس آب را تصفیه کرده و املاح مفید را از آب حذف می‌کنند و در بعضی از آن‌ها در مرحله آخر، املاح مصنوعی به آب اضافه می‌شود. تعویض فیلترها طی دوره‌های ۳ الی ۶ ماهه، بدون توجه به مقدار مصرف، حتما باید تعویض شود. دارای پمپ و مخزن بوده و به لحاظ ابعاد، فضای زیادی از زیر سینک را اشغال می‌کند.

اما، دستگاه های تصفیه آب خانگی استیبل الترون در مقایسه با تصفیه های موجود در بازار مثل آکوالایف و سایر برندهای محبوب، با روش UF اولترافیلتراسیون و فیلترهای کربن فعال و نانوذرات نقره، آب را تصفیه کرده و آلودگی‌ها، سموم، باکتری‌ها، ویروس‌ها و آفت‌کش‌ها را از آب حذف می‌کند، اما اجازه می‌دهد املاح مفید و مجاز طبیعی در آب باقی بماند. بعبارتی تفاوت ها را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد:

تفاوت‌های دستگاه تصفیه آب مدرن با دستگاه‌های سنتی:

  1. دستگاه تصفیه آب ۴ مرحله‌ای استیبل با روش UF اولترافیلتراسیون، فیلتر کربن و نانوذرات نقره کار می‌کند، در حالی که تصفیه آب‌های موجود در بازار با روش RO و اسمز معکوس کار می‌کنند.
  2. دستگاه تصفیه آب ۴ مرحله‌ای استیبل، تعویض فیلترها محدود به زمان نمی‌باشد و فقط به مقدار مصرف بستگی دارد. اما تصفیه آب‌های موجود در بازار نیاز به تعویض فیلتر ها طی دوره‌های ۳ الی ۶ ماهه دارند.
  3. دستگاه تصفیه آب ۴ مرحله‌ای استیبل از سیستم UF استفاده می‌کند که پساب ندارد و بدون نیاز به پمپ، برق و تجهیزات اضافه، با حجم بسیار کم، قابلیت نصب فوق العاده ای دارد. در حالی که تصفیه آب‌های موجود در بازار دارای پمپ و مخزن بوده و به لحاظ ابعاد، فضای زیادی از زیر سینک را اشغال می‌کنند.
  4. دستگاه تصفیه آب ۴ مرحله‌ای استیبل، آب را تصفیه کرده و آلودگی‌ها، سموم، باکتری‌ها، ویروس‌ها و آفت‌کش ها را از آب حذف می‌کند، اما اجازه می‌دهد املاح مجاز و مفید طبیعی در آب باقی بماند. در حالی که تصفیه آب‌های موجود در بازار املاح مفید را هم از آب حذف می‌کنند و در بعضی از آن‌ها در مرحله آخر املاح مصنوعی به آب اضافه می‌شود.

آشنایی با دستگاه تصفیه آب ۴ مرحله‌ای Stream استیبل الترون

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی ۴ مرحله ای Stream با استفاده از یون های نقره، باکتری‌ها و میکروارگانیسم های آب را جذب کرده و از ادامه حیات آن‌ها در داخل دستگاه جلوگیری می‌کند.

این دستگاه برای نصب در مکان‌هایی با حداقل فضای موجود در زیر سینک مناسب است و نیاز به پمپ، لوله خروجی فاضلاب یا هرگونه تجهیزات اضافه دیگر ندارد. ذرات کربن فعال آغشته به یون نقره در آخرین مرحله فیلتراسیون از ورود آلودگی بیرون از دستگاه و رشد باکتری‌ها در داخل فیلتر جلوگیری می‌کند. این دستگاه دارای یک گزینه قطع اتوماتیک می‌باشد که در صورت عدم صحت تعویض کارتریج، جریان آب تصفیه شده را قطع می‌کند.

۴ مرحله تصفیه آب دستگاه تصفیه استریم:

دستگاه تصفیه آب Stream استیبل الترون در ۴ مرحله به تصفیه آب آشامیدنی می‌پردازد.

  • مرحله اول:

حذف ذرات گرد و غبار، زنگ زدگی، رسوب و ذرات با اندازه یک میکرون با پیش فیلتر یک میکرونی پلی اتیلن.

  • مرحله دوم:

جذب و کاهش ۹۷ درصد کلر باقی مانده، حذف ۹۹.۷ درصد مواد فرعی کلرزنی و حذف ۹۹.۷ درصد اجزای آلی فرار و گازهای شیمیایی محلول در آب از طریق بلوک کربن فعال نیم میکرونی.

  • مرحله سوم:

حذف میکرو اورگانیزم ها، باکتری‌ها، جلبک‌ها، کیست‌ها و ذرات بالای ۰.۰۱ میکرونی با غشا اولترافیلتراسیون ۰.۰۱ میکرون.

  • مرحله چهارم:

جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری‌ها در داخل اجزای فیلتر، جلوگیری از ورود آلودگی از خارج دستگاه به داخل و حذف ۹۹.۱درصد طعم، مزه و بوی بد آب با یون‌های نقره گرانولی ضد باکتریایی.

دستگاه تصفیه آب Nature استیبل الترون

یکی دیگر از محصولات استیبل الترون، دستگاه تصفیه آب خانگی Nature، با ۴ مرحله تصفیه آب آشامیدنی پاکیزه‌ای را فراهم می‌کند. این دستگاه در فروشگاه آریاتیس با ۲ سال ضمانت کتبی و ۵ سال خدمات پس از فروش، به فروش می‌رسد.

 دستگاه تصفیه آب Nature استیبل الترون

تصفیه آب در ۴ مرحله زیر انجام می‌شود:

  • مرحله اول و دوم شامل رسوب دوگانه ۵ و میکرونی و پودر کربن برای حذف زنگ آب، شن و ماسه، گرد و غبار و ناخالصی‌ها با اندازه ۵-۱۰ میکرون، حذف کلر، طعم و بوی بد آب، کاهش ترکیبات آلی فرار مانند سموم علف کش‌ها، آفت کش‌ها و گازهای شیمیایی حل شده در آب (VOC) و مواد فرعی کلر زنی (TTHMs) است.
  • مرحله سوم شامل نانو آلومینا پوشش داده شده با PAC (کربن فعال فعال) برای حذف ۹۹.۹۹۹۹٪ باکتری، ۹۹.۹٪ ویروس، فلزات سنگین و DNA، کاهش تمام انواع ذرات، سیلیس، ناخالصی‌های آلی و کاهش طعم و بوی بد آب است. این مرحله با ساختار هیدروفیلی بر روی ذرات فیلتر مانند Submicron و کلوئیدکلر کار می‌کند.
  • مرحله چهارم شامل بلوک کربن فعال ۲ میکرون با حذف فلزات سنگین و یون‌های نقره برای حذف کلر، طعم و بوی بد و جذب ترکیبات آلی فرار مضر (VOC) و (TTHMs) است. یون‌های نقره بر روی کارتریج، از رشد باکتری جلوگیری می‌کنند و کارتریج را همیشه تازه بهداشتی نگه می‌دارند.

دستگاه تصفیه آب رومیزی Fountain

دستگاه تصفیه آب رومیزی Fountain، با ظرفیت تصفیه بالایی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با دوام است. فیلتر این دستگاه قادر است بدون نیاز به پمپ و تجهیزات اضافه، ۴۳۲۰ لیتر آب را تصفیه کند و عمر فیلتر آن فقط به مقدار مصرف بستگی دارد و محدود به زمان نمی‌باشد. همچنین، دارای سیستم هشدار دهنده هوشمند جهت تعویض فیلتر است و بدون حدرفت آب در هنگام عملیات تصفیه کار می‌کند.

 دستگاه تصفیه آب رومیزی Fountain

این دستگاه با جریان ورودی آب و به صورت لحظه‌ای و نامحدود، ۲ لیتر آب در دقیقه را تصفیه می‌کند و دارای گواهینامه بهداشتی NSF نیز است.

ویژگی های دستگاه تصفیه آب رومیزی Fountain:

  • دارای ۵ مرحله فیلتر در ۱ کارتریج
  • استفاده از فن آوری اولترافیلتراسیون (UF) برای حذف باکتری‌ها و ویروس‌ها
  • نمایشگر با قابلیت نشان دادن زمان تعویض فیلتر
  • شیر سرامیکی On/Off جهت باز و بسته کردن آب خروجی دستگاه
  • دارای عملکرد ضد باکتری Silver-lite با استفاده از یون نقره
  • تعویض آسان فیلتر بدون نیاز به لوله کشی و یا تکنسین
  • لوله فولادی انعطاف پذیر
  • نازل یک طرفه خروجی آب به منظور جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به داخل دستگاه.

۵ مرحله تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب Fountain

دستگاه تصفیه آب رومیزی Fountain، در ۵ مرحله، با استفاده از فیلترهای مختلف، آب آشامیدنی را به طور کامل تصفیه می‌کند. مراحل شامل پیش فیلتر، بلوک کربن فعال، کربن فعال گرانولی ضد باکتریایی، غشاء اولترافیلتراسیون و Silverlite هستند. این مراحل به ترتیب ابتدا گرد و غبار و رسوبات را حذف کرده، سپس کلر و فلزات سنگین و سموم شیمیایی و باکتری‌ها را کاهش می‌دهند و در نهایت با استفاده از نقره آغشته به مواد معدنی غیر آلی، مانع از ورود آلودگی خارج از دستگاه نیز می‌شوند.

  1. مرحله پیش فیلتر
  2. مرحله بلوک کربن فعال
  3. مرحله کربن فعال گرانولی ضد باکتریایی
  4. مرحله غشاء اولترافیلتراسیون
  5. مرحله Silverlite

دستگاه تصفیه آب رومیزی Rain Plus

دستگاه تصفیه آب رومیزی Rain Plus با طراحی زیبا و منحصر به فرد، دارای ۶ فیلتر با کیفیت است که به صورت دو فیلتر کارتریجی طراحی شده اند. این دستگاه از تکنولوژی استاندارد اروپا برای تصفیه آب استفاده می کند و با دو سال ضمانت کتبی و پنج سال خدمات پس از فروش در فروشگاه آریاتیس عرضه می شود.

ویژگی های این دستگاه شامل الترون استیبل، اولترافیلتراسیون، سنگ شن مرجانی، مخلوطی از کربن بامبو و نارگیل، فیلتر های کپسولی، پودر کربن آغشته به نقره گرانولی، سیستم هشدار دهنده تعویض فیلتر و نیاز کم به نگهداری است.

تفاوت دستگاه تصفیه آب زیرسینکی با دستگاه تصفیه آب رومیزی

دستگاه زیر سینکی زیر سینک نصب شده و دسترسی به آن سخت تر است، در حالی که دستگاه رومیزی بر روی کانتر نصب شده و دسترسی به آن آسان تر است.

زمان تعویض فیلتر در دستگاه زیرسینکی تخمینی است و بر اساس مصرف آب محاسبه می‌شود، در حالی که دستگاه رومیزی دارای سیستم هوشمندی است که زمان تعویض فیلتر را بر اساس عملکرد و کیفیت آب اندازه‌گیری می‌کند و در صورت لزوم هشدار تعویض فیلتر را می‌دهد.

کلام آخر:

با توجه به مواردی که گفته‌شد، می توان نتیجه گیری کرد که دستگاه تصفیه آب های مدرن اروپایی، از نظر سلامت و صرفه اقتصادی، بسیار مناسب می‌باشند. دستگاه‌های تصفیه آب آریاتیس، قادر به حذف اکثر آلودگی های موجود در آب از جمله باکتری ها، ویروس ها، عناصر شیمیایی و ... می باشند و در نتیجه می تواند باعث بهبود سلامت افراد مصرف کننده شود. همچنین با توجه به عمر طولانی و کم هزینه بودن این دستگاه‌ها و کاهش هزینه های مربوط به خرید آب آشامیدنی و حتی تعویض فیلتر، بسیار به‌صرفه می‌باشند و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند. برای تهیه‌ی انواع دستگاه تصفیه آب رومیزی و زیرسینکی، کافیست به سایت گروه آریاتیس به آدرس https://aryatisgroup.com/ مراجعه نموده یا با شماره تماس‌های ۸۸۰۳۳۷۵۴ -۰۲۱ و ۷۶۹۲۸۵۷ -۰۹۱۲ با کارشناسان گروه آریاتیس در تماس باشید.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ارغنون IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      هر کسی کالای خود تبلیغ و تعریف مبکند و در این میان خریداران حیرانند که چه کسی راست مبگوید؟