۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
احتمال افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن | اجاره خانه ها دست کم ۳۰ درصدی بیشتر می شوند
عضو هیئت مدیره  کانون سراسری انبوه سازان کشور مطرح کرد؛

احتمال افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن | اجاره خانه ها دست کم ۳۰ درصدی بیشتر می شوند

گرگان- جمشیدی، عضو هیئت مدیره  کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات قیمت ارز در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی نرخ مسکن و افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها  خواهیم بود. 

سید غلامعباس جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز در بازار موجب شده تا نرخ کالاها متناسب با آن قیمت گذاری شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی و در نهایت افزایش قیمت مسکن، حاصل مدیریت نادرست دولت در بخش اقتصاد کشور است.

جمشیدی با بیان اینکه عدم تصمیمات درست در اقتصاد کشور تبعات منفی در جامعه به دنبال دارد، یادآورشد: شرایط نامساعد اقتصاد کشور به مردم فشار زیادی وارد می کند و عدم ثبات در بازار آنها را از بهبود شرایط ناامید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بهره های بالایی که دولت به واسطه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن از مردم می گیرد باعث شده تا مردم به اجاره نشینی روی بیاورند زیرا خرید مسکن از توان بسیاری از قشر جامعه خارج است.

به گفته عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات قیمت ارز در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی نرخ مسکن و افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها خواهیم بود.

جمشیدی اضافه کرد: افزایش قیمت مسکن باعث ترویج حاشیه نشینی، مهاجرت به شهرهای کوچک و روستاها می شود زیرا درآمد مردم جوابگوی هزینه های خرید و اجاره مسکن نیست.

وی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات بانکی با توجه به درآمد مردم بالا است، اظهار کرد: دولت با تسهیلات کم بهره و بلند مدت می تواند امید خانه دار شدن را در مردم ایجاد کند و باید به این امر عمل کند و از شعار بپرهیزد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه افزایش نرخ مسکن باعث رکود در بازار می شود، تصریح کرد: رکود نتیجه کاهش توان خرید است و دولت باید برای جلوگیری از رکود در بازار مسکن برای کم کردن هزینه های ساخت تدبیری بیاندیشد.

وی با تاکید بر این موضوع که طرح ملی مسکن باید به صورت درست اجرا شود، گفت: دولت باید تسهیلات کم بهره و بلند مدت در اختیار مردم قراردهد تا از این طرح استفاده کنند.

جمشیدی در خاتمه یادآورشد: برای بهبود اوضاع مسکن در کشور باید طرح ملی مسکن در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد زیرا دولت به تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود .

کد خبر: ۲۱۸٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha