۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کاهش قیمت جهانی طلا

کاهش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۹۸۴ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش بازار، افزایش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است. تاجران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا درمورد افزایش نرخ بهره در این هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۹۸۴ دلار و ۸۴ سنت رسید.

اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در روزهای دوم و سوم ماه مه برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را دارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد هزینه کرد مصرف‌کنندگان در این کشور در ماه مارس تغییری نداشته، اما فشار تورم همچنان بالاست که باعث می‌شود بانک مرکزی این کشور به روند افزایش نرخ بهره در ماه آینده ادامه دهد.

طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

نگرانی‌های جدید در مورد بحران بانکی آمریکا تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن بیش‌از ۱ درصدی قیمت این فلز گران‌بها در آوریل شد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا قیمت طلا را تا ۲۰۰۰ دلار بالا خواهد برد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را در اجلاس چهارم مه افزایش دهد.

فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای دنیا به‌طرز غیرمنتظره‌ای در آوریل کاهش یافته و فشار بر سیاست‌گذاران این کشور برای تقویت اقتصاد پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی را افزایش داده است.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۴ درصد کاهش ۱۰۷۴ دلار و ۶۹ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha