۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
 ایجاد کسب و کار با تجمیع سرمایه های پراکنده| گلایه از روند طولانی ثبت تعاونی ها
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ایجاد کسب و کار با تجمیع سرمایه های پراکنده| گلایه از روند طولانی ثبت تعاونی ها

بیرجند- رئیس هیئت مدیره تعاونی کیمیای همت وباور با بیان اینکه این مجموعه با تجمیع سرمایه بانوان توانمند ایجاد شده، گفت: روال طولانی مربوط به ثبت شرکت های تعاونی یکی از موانع رشد این بخش از اقتصاد است.

بازار، گروه استان‌ها: گاه یک نفر سرمایه خود را در یک فعالیت اقتصادی به کار می گیرد و برای خود کسب و کاری راه می اندازد، زمانی یک کارآفرین با سرمایه شخصی یک مجموعه اقتصادی را برپا می کند و برای چند نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

اما در تعاونی ها عده ای با هم سرمایه های خود را به میان آورده، شرکتی راه می اندازند و هم برای خودشان فرصت شغلی ایجاد می کنند و هم همدلی و کار جمعی را به نمایش می گذارند.

ایجاد کسب و کار با تجمیع سرمایه های پراکنده

شرکت‌های تعاونی می‌توانند با تجمیع سرمایه‌های اندک مردم، حمایت‌ها و تسهیلات مالی دولت، سرمایه‌های پراکنده وسرگردان جامعه را با استفاده از منابع و امکانات بالقوه فراوان موجود در کشور درخدمت تولید و اقتصاد کشور قرار دهند و نقش ارزنده ای در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

در خراسان جنوبی نیز تعاونی‌های زیادی به ویژه در حوزه بانوان و صنایع فعالیت می‌کند که بی شک نقش مهمی در اقتصاد خانواده ایجاد کرده و از طرف دیگر موجب شده که بانوان استان به بهترین شکل از توانمندی های فردی برای درآمدزایی استفاده کنند که مجموعه شرکت تعاونی کیمای همت و باور با نام فروشگاهی بقچه از جمله این شرکت ها است.

زهره کریمی، رئیس هیئت مدیره مجموعه شرکت تعاونی کیمیای همت و باور(با نام فروشگاهی بقچه) در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مجموعه ما در واقع درجهت ایجاد فرصت های شغلی مطلوب برای بانوان راه اندازی شده است.

 ایجاد کسب و کار با تجمیع سرمایه های پراکنده|گلایه از روند طولانی ثبت تعاونی ها

یک کار جمعی در حوزه صنایع دستی

وی با اشاره به اینکه در گام اول، بسیاری از بانوان هنرمند را شناسایی کرده و آسیب شناسی هایی نیز صورت گرفت، بیان کرد: با توجه به این که بسیاری از بانوان فعال در مجموعه ما در حوزه صنایع دستی توانمندی و ظرفیت های ویژه ای داشتند در این زمینه کار را شروع کردیم.

رئیس هیئت مدیره مجموعه شرکت تعاونی کیمای همت و باور با بیان اینکه کار در حوزه صنایع دستی با روحیات زنان سازگاری بسیار مطلوبی دارد، اظهار کرد: کار شرکت تعاونی ما در طول این سال ها رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

کریمی با تأکید بر اینکه بیشترین فروش را با استفاده از ظرفیت نمایشگاه های صنایع دستی ایجاد شده در سطح شهر و استان داشتیم، بیان کرد: تلاش کردیم در همه نمایشگاه های شاخص شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی شرکت کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه شرکت تعاونی کیمیای همت و باور(با نام فروشگاهی بقچه) در حال حاضر ۱۰ عضو ثابت و حدود ۲۵- ۳۰ نفر عضو پاره وقت دارد که در زمینه توانمندهای خود مشغول به کار و فعالیت هستند و همچنان در زمینه اشتغالزایی برای سایر بانوان اهتمام ویژه ای داریم.

رئیس هیأت مدیره مجموعه شرکت تعاونی کیمیای همت و باور گفت: البته برخی از کسانی که نیاز بیشتری به کار و حرفه داشته اند را در اولویت قرار داده و نسبت به توانمند سازی آنان اقدام شده تا در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز تأثیر گذار باشیم.

برای ارتقاء تعاونی ها باید امکان شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی در سطح شهرستانی، استانی و ملی را چه از نظر تبلیغات و چه از نظر مکان و امکانات پر رونق تر از قبل برگزار کرد

محصولات تولیدی ارزیابی می شود

کریمی با اشاره به اینکه تأکید ما بر رشد و ارتقاء افراد در مجموعه است، اظهار کرد: در این راستا محصولات دریافتی از هنرمندان حتما ارزیابی شده و بعد از تأیید توسط کارشناسان مجموعه، وارد مرحله فروش و بسته بندی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر محصولی مورد تأیید نباشد، افراد با دریافت آموزش های مناسب می توانند کار هنری خود را ارتقا داده و برای تولید محصولات بهتر و با کیفت تر آمادگی کسب نمایند و ما نیز افتخار داریم هنر با کیفیت دست بانوان استان را به بهترین نحو ارائه کنیم و به این ترتیب مشتریان ما نسبت به کیفیت محصولات، اطمینان خاطر دارند.

رئیس هیأت مدیره مجموعه شرکت تعاونی کیمیای همت و باور گفت: به اعتقاد من برای ارتقاء تعاونی ها باید امکان شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی در سطح شهرستانی، استانی و ملی را چه از نظر تبلیغات و چه از نظر مکان و امکانات پر رونق تر از قبل برگزار کرد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون از طرف بسیج سازندگی و نهادهای مردمی نمایشگاه های خوبی برگزار شده است، اظهار کرد: جای خالی برخی از دستگاه های دولتی در زمینه برپایی این نمایشگاه ها محسوس است.

 ایجاد کسب و کار با تجمیع سرمایه های پراکنده|گلایه از روند طولانی ثبت تعاونی ها

گلایه از روند طولانی ثبت شرکت های تعاونی

وی با بیان اینکه روال طولانی امور اداری مربوط به شرکت های تعاونی در ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت شرکت‌ها یکی از موانع رشد و تمرکز تعاونی ها بر فعالیت های محوری خودشان است، گفت: در مورد مکان نمایشگاه های دائمی صنایع دستی نیز به نظر نیاز به هم افزایی بیشتری بین ادارات ذی ربط وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره مجموعه شرکت تعاونی کیمیای همت و باور با اشاره به پیشنهادات خود در زمینه شبکه سازی اظهار کرد: شبکه سازی می تواند بسیاری از نیازهای رشته فعالیت های خاص در زمینه هایی چون تهیه مواد اولیه را تأمین و هزینه های آنان را کاهش دهد.

کریمی گفت: اگر محصولات و هدایایی که ادارات استان به مناسبت‌های مختلف تهیه و استفاده می کنند از محصولات هنری خود استان باشد بی شک این امر موجب ارتقا صنایع دستی استان و یکی از اقدامات عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال خواهد بود اما متأسفانه در موارد زیادی این مهم را در خراسان جنوبی مشاهده نمی کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha