۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
تاکید کارشناس «فائو» بر افزایش سهم دیم در تولیدات زراعی ایران

تاکید کارشناس «فائو» بر افزایش سهم دیم در تولیدات زراعی ایران

کارشناس ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: سهم کشاورزی دیم در تولیدات زراعی ایران باید افزایش یابد و «فائو» نیز از این هدفگذاری به صورت فنی و مالی حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، «بو ژو / Bo Zhou» در نخستین همایش ملی پروژه مشترک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت جهاد کشاورزی موسوم به «TCP» در مراغه افزود: محصولات دیم در حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی ایران کشت می‌شود، اما ۱۰ درصد از تولیدات زراعی را به خود اختصاص می‌دهد.

کارشناس ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بیان اینکه این نقص باید رفع شود، اعلام کرد: پروژه «TCP» در ایران روی رفع همین نقص تمرکز دارد و برای افزایش ظرفیت و توانمندی کشاورزان، کارشناسان و بخش ترویج سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌های هدف تلاش می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: کشورهای مختلف بر اساس نیازهای منطقه‌ای و تصمیم‌های دولت‌ها از این پروژه سهم دارند و «فائو» نیز از اجرای آن حمایت می‌کند.

«بو ژو / Bo Zhou» اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها حداکثر ۳۶ ماه طول می‌کشد، اما بر اساس توافق نمایندگان «فائو» و وزارت جهاد کشاورزی ممکن است در کمتر از این مدت نیز به اتمام برسد.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha