۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
عضویت ایران در گروه بریکس منجر به افزایش صادرات می‌شود
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

عضویت ایران در گروه بریکس منجر به افزایش صادرات می‌شود

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد گروه کشورهای بریکس به دلیل دارا بودن جمعیت زیاد و بازارهای فراوان، چرخش و جهش اقتصادی بزرگی را رقم زده اند.

به گزارش بازار، جعفر قادری در خصوص اهمیت پیوستن ایران به گروه کشورهای بریکس، گفت: گروه یاد شده یکی از ائتلاف‌های اقتصادی مهم دنیا محسوب شده و کشورهای بسیاری علاقه دارند به این سازمان بپیوندند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور چین و روسیه در بریکس یکی از مولفه‌های مهم برای ایران محسوب می‌شوند، زیرا این کشورها هم‌پیمان استراتژیک جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: این مهم در حالی است که هند و برزیل نیز در بریکس حضور دارند که با نگاهی کلی به این کشورها می‌توان دریافت که چرخش و جهش اقتصادی بزرگی رخ می‌دهد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه برزیل به عنوان یکی از اعضای بریکس در آمریکای جنوبی قرار گرفته که این مهم می‌تواند فرصت حضور ایران در بازارهای این قاره را فراهم کند، ادامه داد: تولید ناخالص و خالص کشورهای کنونی عضو بریکس قابل توجه بوده لذا پیوستن به این ائتلاف اقتصادی موجب افزایش میزان صادرات کشورمان خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد جمهوری اسلامی اکنون عضو پیمان شانگهای و اوراسیا است لذا پیوستن به بریکس نیز می‌تواند تاثیر چشمگیری بر رفع تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه کشورمان بگذارد.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha