۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد دوباره جان می گیرد| راه اندازی خط تولید شکر کارخانه
گزارش بازار؛

صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد دوباره جان می گیرد| راه اندازی خط تولید شکر کارخانه

یاسوج- چرخ کارخانه قند یاسوج به عنوان صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد پس از سالها بلاتکلیفی و تعطیلی دوباره می چرخد و فاز تولید شکر آن تا ۱۵ اردیبهشت راه‌اندازی می‌ شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فصلی تازه در سرنوشت کهن ترین صنعت کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام رقم می خورد تا چرخهای صنعتی که نیم قرن با مردم استان عجین بوده، دوباره بچرخد.

کارخانه قند یاسوج، کهن صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد است که نیم قرن از احداث این کارخانه می گذرد و این کارخانه بارها در دست مدیران مختلف چرخیده است و سکون و سکوتهای فراوانی را در تاریخ خود تجربه کرده و نان آور خانواده های بسیاری طی نیم قرن حضور خود در استان بوده است.

کارخانه قند یاسوج، قدیمی ترین کارخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۴۶ تاسیس شد و این کارخانه از سال ۴۶ تا سال ۶۲ با کاشت چغندرقند و بهره برداری از آن به تولیدات خود ادامه داد و در سال ۶۲ این شرکت با عنوانی جدید به نام شرکت فرآورده‌های غذایی قند یاسوج (سهامی خاص) به فعالیت خود ادامه داد.

در سفر مخبر در سال ۹۹ به استان کهگیلویه و بویراحمد، در زمان وقوع زلزله سی سخت، بازدید از کارخانه قند یاسوج انجام شد و اکیپ‌های مختلفی برای ارزیابی و راه اندازی از طرف ستاد اجرایی به استان اعزام و کارشناسان کارخانه را بررسی کردند تا احیای کارخانه راه تازه ای را پیش روی خود ببیند و بارقه امیدی در چشمان کارگران کارخانه بدرخشد.

صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد دوباره جان می گیرد| راه اندازی خط تولید شکر کارخانه

کارخانه قند یاسوج سال‌ها از تولید خارج شده بود اما ستاد اجرایی فرمان امام پای کار آمده و صدای تولید به زودی از کارخانه بلند می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور در این راستا ظهر امروز در بازدید از این کارخانه گفت: کارخانه قند یاسوج سال‌ها از تولید خارج شده بود اما ستاد اجرایی فرمان امام پای کار آمده و صدای تولید به زودی از کارخانه بلند می‌شود.

احیای کارخانه قند یاسوج یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

محسن منصوری پیش از ظهر یکشنبه در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه قند یاسوج افزود: احیای کارخانه قند یاسوج یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور و از جمله کارهای جهادی دولت محسوب می شود.

وی بیان داشت: در راستای فعال کردن کارخانه‌ها و واحدهای نیمه کاره و معیشت کارگران و ارتقای جایگاه کارگران دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

منصوری افزود: دولت اهتمام جدی برای برگرداندن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید دارد و احیای این کارخانه کار بزرگی بوده است.

وی اظهار داشت: طبق دستور رئیس جمهور کار روی فرآیند دقیقی انجام گرفته که با راه اندازی کامل این واحد، اشتغال و تولید خوبی میسر می‌شود.

بخش تولید شکر کارخانه قند تکمیل شده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا گفت: بخش شکری کارخانه قند تکمیل شده و بخش چغندری تا شهریور ماه تکمیل می شود و تامین شکر خام برای این کارخانه در دستور کار است.

صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد دوباره جان می گیرد| راه اندازی خط تولید شکر کارخانه

به همت ستاد اجرایی، مسئولان و کارگران امیدها در کارخانه قند زنده شده و جمع زیادی از کارگران به کار بازمی‌گردند و نیروهای جدید اضافه می‌شود

سید علی احمدزاده ظهر یکشنبه در بازدید از کارخانه قند یاسوج افزود: کارخانه قند یاسوج نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در استان است که یکی از مصوبات مهم اقتصادی در سفر رئیس جمهور بوده که به نحو قابل قبولی احیای آن عملیاتی شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدزاده تصریح کرد: مراحل بازسازی کارخانه به نحو مطلوبی انجام شده و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها خط شکر آن تا ۱۵ اردیبهشت راه‌اندازی می‌ شود.

وی بیان داشت: به همت ستاد اجرایی، مسئولان و کارگران امیدها در کارخانه قند زنده شده و جمع زیادی از کارگران به کار بازمی‌گردند و نیروهای جدید اضافه می‌شود.

احمد زاده تصریح کرد: کار و تلاش در کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد به طور جهادی در حال انجام است و به زودی خبرهای خوبی از این کارخانه به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      درود خدا به انسانهای پر تلاش،درود بر دکتر احمدزاده