۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
فاطمی امین را استیضاح کنید تا صنعت نفسی بکشد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

فاطمی امین را استیضاح کنید تا صنعت نفسی بکشد

آزادی خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر صمت، گفت: آقای فاطمی امین میز و صندلی ریاست آنقدر ارزش ندارد که شما بخواهید به خاطر آن تهمت بزنید.

به گزارش بازار، احد آزادی خواه در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی در پاسخ به صحبت های وزیر صمت، گفت: در رابطه با تهمت های ناروا و افترایی که وزیر صمت در دفاعیات خودشان به من وارد کردند توضیحاتی ارائه خواهم داد، ایشان گفتند؛ چه افرادی به شعبه ۲۷ جنایی رفتند؟ آقای قالیباف و همکاران گرامی باید بگویم من نرفته ام و آقای فاطمی امین آن که به شما آدرس داده، آدرس اشتباهی داده است لذا تقاضا دارم یک هیات حقیقت یاب تشکیل شود و بررسی کند که آیا احد آزادیخواه تلفن زده؟، حضوری آمده؟ و یا نامه ای نوشته است و اگر سندی پیدا شد من از همین جا از مردم عذرخواهی می کنم. در غیر این صورت آقای وزیر باید عذرخواهی کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم اینکه آقای وزیر گفتند؛ سازمان تعزیرات حکومتی ۲ واحد تولیدی که در ۲ سال کرونایی به کشور خدمت کرده اند ۳ هزار میلیارد پرونده تخلف دارد اما اینجا نامه سازمان تعزیرات حاضر است و طبق آنچه اینجا آمده هیچ پرونده ای را تائید نکردند و گفته شده آقای رضا طاهری کدخدا خطاب به معاون قضائی دادستان؛ شرکت مذکور دارای محکومیت یا پرونده تخلف نمی باشد لذا باید گفت آقای فاطمی امین میز و صندلی ریاست آنقدر ارزش ندارد که شما بخواهید تهمت بزنید.

وی افزود: آقای فاطمی امین گفتند مافیا پشت قضیه است اما مافیا در خودرو و لوازم خانگی نیز است، بنده آزادیخواه از کارگران آن ۲ شرکت دفاع کردم. البته من ۱۶ دقیقه صحبت کردم و یک دقیقه اش این موارد بوده بنابراین لطفا در مورد مابقی مطالب نیز توضیح و پاسخ دهید.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه فرافکنی و بی حرمتی به نماینده مجلس ممنوع است، گفت: کسی حق ندارد تهمت بزند، بنده نوکر مردم هستم اما ایشان حق ندارد تهمت بزند. آقای وزیر گفتند مثلا فلان فرد معاون من را کتک زده اما باید گفت؛ کدام قاضی چنین مسئله ای را مسجل کرده؟ و ضارب معاون شما برابر با کدام حکم قضائی مشخص شده؟ این موارد را مشخص کنید. آیا شما مجری قضائی هستید؟ و آیا شما حق گفتن چنین حرفی را دارید؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد: بنده در ابتدای صحبت هایم از شما تعریف کردم و به شما احترام گذاشتم، اکنون نیز احترام می گذارم اما بهتر است بد و بیراه نگویید و بی احترامی نکرده و نشر اکاذیب نکنید. آقای فاطمی امین آن زمان که هنوز معاون شما را کتک نزده بودند من دست سرمایه گذار را گرفتم و به اتاق شما آمدم و گفتم آقای وزیر شما هم معاونت را بیاور تا این قضیه را تمام کنیم اما معاون شما نیامد! شما مسئول دفاع از تولیدکننده هستید اما جنجال آفرینی کردید.

وی تصریح کرد: معاون آقای وزیر من را صدا کرده و در دفترش می گوید؛ این تولیدکننده شما با استاندار سابق همدان دوست بوده لذا مسئله دارد! می گویم؛ مسلمان استاندارش بوده، مگر تولیدکننده می تواند بگوید من در دوران اصلاحات تولید نمی کنم اما در دوران اصولگرا تولید می کنم و حتی آقای معاون وزیر به من گفتند چرا این تولیدکننده زمانی که به آقای واعظی دفتر آقای روحانی نامه می نوشتند سریع جواب می گرفتند لذا من تقاضا می کنم شما را به خدا قسم استیضاح را به حاشیه نبرید و اجازه دهید کار در فضای امن انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: ان شاءالله همگی به استیضاح رأی دهید و آقای وزیر در مسند دیگری مشغول به خدمت شود تا صنعت را نجات دهیم و صنعت یک نفسی بکشد.

دکتر محمدباقر قالیباف در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: بعضی از دوستان اینجا صحبت هایی کردند، بعضی نکات مطرح شد که به نظر من حتما باید این موضوعات در بیانات رعایت شود، چرا که من هم می گویم خوب نیست اینکه خطاب کنیم "دروغگو" یا خطاب کنیم "متنفر".

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهش می کنم بهرحال در کلمات اینها را مکلفیم اخلاقاً رعایت کنیم، نقدمان به جای خود «اما» اینها را هم توجه داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha