۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
گزارشی از آمارسازی ها به‌ویژه در زمینه اشتغال و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به مجلس ارائه می‌شود
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

گزارشی از آمارسازی ها به‌ویژه در زمینه اشتغال و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به مجلس ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: در زمینه اشتغال با دعوت از مسئولان اجرایی شفاف‌سازی لازم در این زمینه باید صورت گیرد و نتایج این بررسی‌ها به صحن علنی و رسانه‌ها ارائه خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده با اشاره به دیدار جمعی از کارگران، اعضای تشکل‌های کارگری و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رهبر معظم انقلاب، ضمن تبریک روز کارگر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر حل مسئله آسیب‌های اجتماعی تأکید داشتند. کمیسیون اجتماعی نیز از ابتدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با علم و اطلاع از دغدغه‌مندی معظم له در این حوزه، موضوع آسیب‌های اجتماعی را همواره در اولویت اقدامات تقنینی و نظارتی خود قرار داده است و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در این جلسه، مقرر شد پیگیری آسیب‌های اجتماعی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: نکته دوم مد نظر رهبر معظم انقلاب موضوع مهارت آموزی بود که کمیسیون اجتماعی مجلس نیز حتما به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد تا در این زمینه اقدامات لازم به عمل آید تا از این طریق این مهارت آموزی اشتغال ایجاد شود.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته بعدی که مقام معظم رهبری در این دیدار مورد توجه قرار دادند، بحث اشتغال و آمار مربوط به آن بود که در این باره آمارهایی منتشر می‌شود که در جامعه ملموس نیست، لذا در این رابطه نیز باید شفاف سازی صورت گیرد.

عیسی زاده اضافه کرد: رهبر انقلاب، نسبت به آمارسازی‌های صورت گرفته در زمینه اشتغال که در همه دولت‌ها بوده مانند ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، انتقاد داشتند؛ لذا در این باره باید آمارهای دقیقی ارائه شود. اینکه فردی در هفته، فقط ۲ روز مشغول به کار باشد، آن هم در این شرایط اقتصادی کشور قطعا با درآمد شغل نیمه وقت، دچار مشکل خواهد شد، لذا تعاریف برای ایجاد اشتغال باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موارد قید شده حتما در کارگروهی ویژه دنبال خواهد شد و از وزارتخانه‌های مرتبط، دعوت و تک تک موارد مورد نظر رهبر معظم انقلاب پیگیری شود. گزارش این کارگروه ویژه نیز به صحن و رسانه‌ها منعکس می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، روز دوشنبه پیش رو کمیسیون اجتماعی مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان مربوطه و رؤسای تشکل های کارگری در استان های کشور به منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران جلسه خواهد داشت و موارد مطرح شده در نشست با مقام معظم رهبری پیگیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha