۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کمبود کارگر ماهر در گلستان | برگزاری دوره های مهارت افزایی راه جبران است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان مطرح کرد؛

کمبود کارگر ماهر در گلستان | برگزاری دوره های مهارت افزایی راه جبران است

گرگان- خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در گلستان کارگر متخصص و ماهر کم داریم، گفت: برگزاری دوره های افزایش مهارت برای دانشجویان و فارغ التحصلان راهگشای این مشکل است.

حسینعلی خواجه‌مظفری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اگر کارگران را به دو دسته کم سواد و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر بگیریم بیشترین آمار بیکاری متعلق به فارغ التحصیلان دانشگاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه کارگران استان متخصص و ماهر نیستند، افزود: با توجه به اینکه فنی و حرفه‌ای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است، اداره کل فنی و حرفه ای استان نزدیک ۷۰۰ نوع آموزش مهارتی برای فارغ التحصیلان دانشگاه یا افراد کم سواد برگزار می کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای فارغ التحصیلان دانشگاه که تجربه و مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را ندارند دوره های آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

خواجه‌مظفری اضافه کرد: در استان گلستان برای اولین بار مجموعه فنی و حرفه‌ای با طرحی با عنوان «کهاد» مهارت آموزی ویژه دانشجویان را در استان اجرا می کند تا ضمن تحصیل در رشته مربوطه آموزش ها و تجربیات لازم در این زمینه را از طریق فنی و حرفه‌ای کسب کنند.

وی از اجرای طرحی با عنوان «نخلستان» با هدف افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاه ها خبر داد و گفت: در این طرح مهارت آموزی متناسب با رشته های تحصیلی افراد برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: طرحی با نام جوار هم با هدف ارتقا مهارت و تخصص کارگران اجرا شده که به درخواست صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در واحدها یا کارگاه های تولیدی آنها برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در افزایش بهره‌وری و تولید بسیار اثرگذار است، افزود: اگر بخواهیم اثر آموزش را بررسی کنیم، می‌بینیم کارگری که سالیان سال با یک دستگاه بدون اینکه تخصصی داشته باشد صرفاً به عنوان کاربر به کار خود ادامه می داده است.

خواجه‌مظفری در خاتمه یادآور شد: ارتقا مهارت و آموزش برای کارگرانی که بیمه بیکاری می گیرند هم از جمله اقداماتی است که اداره کل تعاون استان در دوران بیکاری برای افزایش تخصص کارگران انجام می دهد.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha