۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد

گرگان- قدس مفیدی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: علت ضعف و نداشتن کارکرد مناسب شوراهای اسلامی در شهرها، دخالت زیاد حاکمیت در استان است.

محمد قدس مفیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برخی افراد برای گرفتن وجاهت به شوراهای شهر وارد شدند درحالیکه باید عکس این موضوع باشد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه برخی افراد برای گرفتن جایگاه اجتماعی به شورا وارد می شوند، افزود: درحالیکه باید عکس این موضوع باشد و افرادی که بر این کرسی تکیه می زنند به این منصب وجاهت دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است: علت ضعف و نداشتن کارکرد مناسب شوراهای اسلامی در شهرها، دخالت زیاد حاکمیت در استان است.

او ادامه داد: در دوره ای که خودم در شورا حضور داشتم دخالت حاکمیت و تاثیرگذاری نهادهای قضایی و حاکمیتی را بر تصمیمات اعضای شورا به صورت ملموس مشاهده کرده ام.

قدس مفیدی اضافه کرد: به عنوان مثال در آن دوره شهردار برابر قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی توانست صدارت شهرداری گرگان را برعهده بگیرد اما با حمایت و دخالت دستگاه های قضایی و حاکمیتی موفق شد.

او خاطر نشان کرد: این موضوع در استیضاح و عزل شهردار هم صادق است و دستگاههای حاکمیتی در استان اجازه نمی دهند اعضای شورا مستقلا دراین باره تصمیم بگیرند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، افزود: حاکمیت استان گمان می برد که شورا به مانند کودکی خردسال است که بایدها و نبایدها باید از جانب آنها تعیین شود و اعضای شورا هم از آن تبعیت کنند.

او اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که شرایط شورای شهر را به اینجا کشانیده رد صلاحیت کاندیداها در زمان انتخابات است.

وی با بیان اینکه تعداد رد صلاحیت ها در دوره های مختلف شورا توسط ارگان های مربوطه افزایش یافته، گفت: به عبارتی دایره افراد متخصص با این روند محدودتر شده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha