۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
قیمت خودرو استخوان مردم را ترکانده است| فاطمی امین توانایی مدیریت وزارت صمت را ندارد
نماینده مردم نیشابور در مجلس:

قیمت خودرو استخوان مردم را ترکانده است| فاطمی امین توانایی مدیریت وزارت صمت را ندارد

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه فاطمی امین توانایی مدیریت وزارت صمت را ندارد، گفت: دیگر لازم نیست از مشکلات حوزه خودرو مانند احتکار، لابی و گرانی افسارگسیخته قیمت آن صحبت کنیم.

به گزارش بازار، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در موافقت با این استیضاح گفت: همکاران گرامی ما در مجلس سوگند یاد کردیم که پاسدار حریم اسلامی و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم، همچنین سوگند یاد کردیم در انجام وظایف خود در قبال مردم، وکالت و تقوا و امانت داشته باشیم، اما دیگر نمی توانیم به چشم مردم حوزه انتخابیه خود نگاه کنیم، چرا که مردم از این همه گرانی به ستوه آمده اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه قبل از استیضاح به نمایندگان محترم هشدار دادیم که فرصت آزمون و خطا تمام شده، هر چند دو روز بعد نامه هایی در فضای مجازی در مورد استیضاح که مربوط به سال ۹۶ بود، منتشر شد و برخی از این موارد به اطرافیان اینجانب نسبت داده شده بود که آنها را به دادگاه عدل الهی واگذار می کنم.

وی تصریح کرد: به عنوان خادم مردم، از نظر بنده و مردم حوزه انتخابیه، آقای فاطمی امین توانایی مدیریت وزارتخانه صنعت را ندارد و دیگر لازم نیست از مشکلات حوزه خودرو، احتکار و لابی و گرانی های افسارگسیخته صحبت کنیم، لذا از همکارانم تقاضا دارم مدافع شعار سال یعنی مهار تورم باشیم، همچنین از مردم می خواهم از نمایندگان خود شفاف سازی بخواهند تا از رأی خودشان عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر کنند.

چنارانی تاکید کرد: امروز در حالی می گویم بازار خودرو به وزیر ارتباطی ندارد که مشخص نیست ما باید بابت افزایش افسارگسیخته با این بازار یقه چه کسی را گرفته و چه کسی را مقصر بدانیم؟ همچنین شهریور ۱۴۰۰ با گذشت ۱۵ ماه از عمر دولت، اولین استیضاح را در مجلس مطرح کردیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و رأی اعتماد آقای فاطمی بیشتر نیز شد! اما باید پرسید بعد از آن چه اتفاقی در بازار خودرو افتاد و قیمت ها افسارگسیخته بالا رفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه پاسخی برای مردم نداریم، گفت: دولت آقای رئیسی، دولتی انقلابی بود که ما مدافع عملکرد انقلابی اش هستیم، اما قیمت خودرو استخوان مردم را ترکانده است، لذا نمایندگان محترم؛ خودتان ارزیابی کنید که قیمت خودرو در ۲۰ ماه گذشته از کجا به کجا رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: آقای فاطمی امین؛ از سال ۹۲ شوراهای زیرمجموعه شما حتی یکبار هم برگزار نشده اند! شورای عالی نظارت نمونه ای از آن است، در حالی که تقریباً ۲ هزار نفر منتظر یک مصوبه آن هستند، اما در این ۲۰ ماه یک جلسه برگزار نشده و این خیانت در حق مردم است.

چنارانی یادآور شد: واردات خودرو را در حالی در مجلس قبل تایید کردیم که در این مجلس مجدداً تصویب شد و در چند رفت و برگشت به شورای نگهبان، در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلوکه شد و این شامل واردات خودروهای کارکرده نیز می شود و اگر چه دولت و آقای فاطمی امین گوش شنوایی ندارند، اما باید گفت اگر شما لایحه دوفوریتی داشتید، چرا یک سال گذشته برای مدیریت بازار خودرو، آن را ارائه نکردید؟

وی در پایان گفت: آقای مخبر؛ با وجود تمامی این مشکلات، وزارت آموزش و پرورش منتظر معرفی وزیر است، لذا به شما توصیه می کنم از بدنه خود وزارتخانه که هزاران دکتر معلم دارد، استفاده کنید.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha