۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
پیگیری دستور رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی خبر داد

پیگیری دستور رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی از پیگیری دستور رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات آن استان‌ها برای تسریع در تولید مسکن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی از دستور رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات آن استان‌ها برای تسریع در تولید مسکن خبر داد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی که در شورای مسکن استان لرستان حاضر شد، گفت: به دستور رئیس جمهور تیم ارزیابی طرح نهضت ملی مسکن متشکل از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در حال ارزیابی عملکرد برخی از استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی است. قرار است مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استانها احصا و برای رفع آن‌ها اقدام شود و نتایج بررسی‌ها قبل از تشکیل شورای عالی مسکن آتی به ریاست رئیس جمهور توسط وزرا تهیه و در جلسه ارائه شود.

مذنب تصریح کرد: نتایج بررسی‌های به وزرای راه و شهرسازی و کشور ارائه می‌شود تا آن مقامات پیگیری‌های لازم را در این خصوص اعمال کنند.

وی یادآور شد: اطلاعات استان‌ها احصا می‌شود. شیوه کار بدین‌ترتیب است که در بدو ورود به استان بازدیدی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان‌ها انجام خواهد شد و بعد از آن با حضور استاندار، رئیس شورای برنامه‌ریزی استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مسئولان مربوطه استان جلسه‌ای برای رفع مشکلات تشکیل می‌شود.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: سفر استان کرمانشاه هفته گذشته انجام شد امروز سفری به استان لرستان درخصوص تامین زمین رفع مشکلات آن در استان لرستان انجام شد. پیش‌تر زمین‌هایی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان پیشنهاد شده بود که با مشکلاتی برای تخصیص بودند. امروز بررسی‌های لازم انجام و برای تخصیص ۴ قطعه زمین در خرم آباد و بروجرد و الشتر توافق قطعی شد. همچنین اراضی در خصوص الحاق مشکلاتی داشتند که با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارتخانه پیگیری و مقرر شد تا در چند روز آینده مراحل الحاق در استان طی شود و در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسد.

مذنب گفت: مقرر شده است تا اداره کل راه و شهرسازی لرستان ضمن پیگیری توافق نامه های قبلی و گزارش همکاری دستگاه های دولتی ظرف مدت ۲ هفته پیشنهاد جدید اراضی دولتی و سایر منابع را به استان بدهد.

وی تاکید کرد: فرصتی برای ۱۰ استان انتهایی جدول ارزیابی نهضت ملی مسکن پیش آمده تا مدیران ارشد وزارتخانه ها در آن مناطق حضور یابند و با بازدیدهای میدانی موانع را بررسی و مشکلات را در سطح ملی و استانی پیگیری و رفع نمایند.

به گفته مذنب، از امروز به مدت ۹ روز و تا ۱۷ اردیبهشت بازدیدهای میدانی و سفرهای استانی برای احصا و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن انجام میشود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با بررسی مشکلات و پیگیری و رفع موانع، این استان ها در ماه های آتی به نیمه بالای جدول عملکرد نهضت ملی مسکن صعود کنند.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha