۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
منتخبین جشنواره امتنان، سفیران فرهنگ کار و تولید در کشور هستند
معاون اجتماعی وزارت تعاون:

منتخبین جشنواره امتنان، سفیران فرهنگ کار و تولید در کشور هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: منتخبین جشنواره امتنان از کنشگر اقتصادی و صنعتی بعد از انتخاب، تبدیل به سفیران فرهنگ کار و تولید در سراسر کشور می‌شوند.

به گزارش بازار، محمد چکشیان در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین موانع تولید را موانع فرهنگی دانست و گفت: مصداق بارز موانع فرهنگی دغدغه حل مسئله و گره‌گشایی از فرآیند کار و تولید، انجام کار و خلاقیت در کار است.

وی یکی از تکالیف و وظایف اجتماعی و فرهنگی منتخبین جشنواره امتنان را شناخت مسائل و طرح پیشنهادات و راهکارها برای حل مسائل در حوزه‌های کارگری، صنعتی، تولید و افزایش بهره‌وری در کشور عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر افزود: منتخبین این جشنواره ظرفیت و خلاقیت‌های بالقوه را بالفعل و اجرایی تبدیل کرده‌اند و به همین دلیل مسئولیت‌پذیری و نفوذ کلام آن‌ها در جامعه برای توسعه فرهنگ کار و تولید اثرگذارتر است.

وی گفت: منتخبین جشنواره امتنان به تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان کنشگران و حلقه‌های میانی جریان رشد تولید کشور میان بدنه مردم و مسئولین کشور باید فعال شوند.

رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر افزود: همچنین امسال در قالب جشنواره امتنان در مجموع ۲۴ کارگر نمونه و نخبه و گروه‌های کاری و واحدهای نمونه برتر معرفی می‌شوند که شامل ۹ کارگر نمونه همچنین سه گروه کاری نمونه در مجموع شامل ۱۴ نفر و ۶ واحد تولیدی نمونه در حضور رئیس‌جمهور معرفی و تقدیر خواهند شد.

چکشیان تأکید کرد: هر یک از این افراد و گروه‌ها، خلاقیت و نوآوری‌هایی داشتند که به تولید و صنعت کمک خواهد کرد.

«هادی بهداد» مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جشنواره امتنان نیز در این نشست، گفت: جشنواره امنتان یکی از قدیمی‌ترین و مستمرترین جشنواره ملّی در کشور است.

وی جشنواره امتنان را دارای مبنای قانونی براساس ماده ۱۹۵ قانون کار و برنامه ششم توسعه و از تکالیف وزارت کار دانست و افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های امسال این جشنواره فراگیری ملّی و توجه ویژه مسئولین ارشد کشوری، دقت و ضوابط منسجم و دقیق جشنواره، عدالت در اطلاع‌رسانی و بازبینی شاخص‌ها است.

رئیس جشنواره ملّی امتنان از رشد ۳۳ درصدی شرکت‌کنندگان این جشنواره نسبت به دوره گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال‌جاری از مجموع ۴۰ هزار نفر حاضر در جشنواره امتنان، تعداد ۶ هزار و ۱۰۰ نفر را زنان کارگر تشکیل دادند.

بهداد گفت: در حوزه الگوسازی و معرفی افراد منتخب جشنواره ملّی امتنان به آحاد جامعه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کار باید اقدامات اساسی‌ شود.

در این نشست منتخبین جشنواره امتنان به بیان معرفی طرح‌ها، پیشنهادات، دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه کاری خود پرداختند و در خاتمه این مراسم از اعضای کمیته داوران این رویداد ملّی نیز تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha