۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
۶ میلیون تن برداشت سالانه از کشت دیم

۶ میلیون تن برداشت سالانه از کشت دیم

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در کشور بیش از ۵ میلیون هکتار است و از این میزان اراضی در سال بیش از ۶ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش بازار، مظفر روستایی در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو در خصوص بررسی افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران برگزار شد، با بیان اینکه ۸۶ درصد اراضی دیم کشور به کشت غلات اختصاص دارد، گفت: آنچه مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور معرفی می‌کند ارقام مقام به خشکی، سرما، تنش‌های محیطی و بیماری‌هاست.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: با کاهش بارندگی‌ها بهره‌گیری از فناوری‌های روز و ارقام جدید تحقیقاتی برای دستیابی به تولید پایدار ضروری است.
بابایی افزود: با هدف انتقال یافته‌ها و افزایش تولید در دیمزارها پایگاه‌های نوآوری در تمام شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی ایجاد شده است.

در این همایش اسماعیل زادحسن معاون پژوهشی و فناوری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور هم از افزایش بهره‌وری و بالفعل‌سازی ظرفیت تولیدات کشاورزی دیم با همکاری مشترک این موسسه با فائو خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه مشترک، ایجاد پایگاه‌های نوآوری و مزارع الگویی با محوریت کشت ارقام جدید و نمایش مدیریت نوین در کشت محصولات زراعی دیم است.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha