۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
 لهستان خواستار بررسی صادرات مواد غذایی از اوکراین شد

لهستان خواستار بررسی صادرات مواد غذایی از اوکراین شد

لهستان خواستار بررسی در مورد واردات مرغ، تخم مرغ و لبنیات از اوکراین است.

به گزارش بازار، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، از کمیسیون اروپا خواسته تا بررسی کند که آیا صادرات مواد غذایی اوکراین مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است، در حالی که ورشو به دنبال محافظت از اقتصاد خود در برابر بی ثباتی ناشی از هجوم کالاهای ارزان قیمت از اوکراین است.

وی اعلام کرد که ورشو درخواست بازرسی طیف وسیعی از کالاها مانند مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی به کمیسیون اروپا ارائه خواهد کرد. پیش از این، مقامات اسلواکی پس از کشف آفت کشی خطرناک در یک محموله، فرآوری و فروش غلات اوکراینی را ممنوع کرده بودند.

به نقل از ایستگاه رادیویی RMF۲۴، موراویسکی گفت: می‌خواهیم تأثیر این محصولات بر بازار لهستان طی چند ماه گذشته و خطرات مربوط به بی‌ثباتی بازار لهستان در آینده را به طور قابل اعتمادی بررسی کنیم. این اعلامیه، زمانی بیان شد که انتظار می‌رود سفرای اتحادیه اروپا در مورد تمدید تجارت معاف از گمرک با اوکراین رای دهند که در ۵ ژوئن منقضی می‌شود.

سال گذشته، اتحادیه اروپا تعرفه‌ها و سهمیه‌های محصولات کشاورزی اوکراین را لغو کرد تا غلات از اوکراین به بازارهای جهانی ارسال شود. با این حال، بخش زیادی از عرضه در کشورهای اروپای شرقی گیر کرده است. مازاد محصولات ارزان باعث شده که کشاورزان اتحادیه اروپا با آنچه رقابت ناعادلانه تلقی می‌کنند مبارزه کنند.

اوایل ماه جاری، لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان به طور یک جانبه محصولات غذایی اوکراین را از بازارهای خود مسدود کردند. هفته گذشته، کمیسیون اروپا ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۹ میلیون دلار) برای حمایت از کشاورزان در پنج کشور عضو پیشنهاد کرد که طبق گزارش ها، ۴۰ میلیون یوروی آن به لهستان اختصاص خواهد یافت. اتحادیه اروپا هم موافقت کرد تا واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان از اوکراین را تا ماه ژوئن ممنوع کند. با این حال، وزرای کشاورزی این پنج کشور خواستار گسترش فهرست کالاهای ممنوعه شدند.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha