۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
ضرورت اصلاح ساختار نهضت ملی مسکن | دولت از سرمایه گذاری انبوه سازان استفاده کند
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح ساختار نهضت ملی مسکن | دولت از سرمایه گذاری انبوه سازان استفاده کند

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان به اصلاح ساختار در نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: دولت از سرمایه گذاری انبوه سازان برای ادامه کار طرح ملی مسکن استفاده کند.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در گذشته بارها عنوان کردیم که نهضت ملی مسکن از الگوی تامین مالی صحیحی برخوردار نیست و متقاضیان و گروه های هدف قادر به پرداخت سهم آورده خودشان نیستند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه بانک ها هم در ارائه تسهیلات این طرح موفقیت لازم را نداشتند، گفت: از آنجاییکه الگوی مالی طرح، متکی به دو بخش سهم آورده متقاضیان و تخصیص وام مسکن بوده، این ناکارآمدی امروز کاملا آشکار شده است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد ثبت نامی در نهضت ملی مسکن با اهداف تعیین شده در طرح همخوانی ندارد، اظهار کرد: موضوع دیگر قیمت تمام شده مسکن است که از روزهای آغازین طرح، این نرخ گذاری با آنچه در وزارت راه شهرسازی اعلام شد، تفاوت قابل ملاحظه ای داشت.

مرتضوی ادامه داد: این واقعی نبودن قیمت ها در طرح ملی مسکن امروز بیش از هر زمان دیگری مشخص و آشکار شده تا جاییکه وزیر راه و شهرسازی هم اعتراف می کند که قیمت تمام شده مسکن بالاست.

وی خاطر نشان کرد: اعتراف تلخ وزارت راه و شهرسازی نسبت به آنچه در گذشته از سوی انبوه سازان پیش بینی شد مارا به این مطلب می رساند که ادامه کار در نهضت ملی مسکن نیاز به اصلاح ساختار دارد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین بخشی از هزینه های مالی ساخت را یکی از راه های پیش برد طرح ملی مسکن دانست و گفت: دولت در مقابل این سرمایه گذاری با انبوه سازان تهاتر خواهد کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: تا زماینکه شیوه های گذشته در کل کشور اصلاح نشود، نمی توان به رفع مشکلات پیش آمده، امیدوار بود.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha