۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۸ درصد واحدهای تولیدی در اردبیل راکد هستند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۸ درصد واحدهای تولیدی در اردبیل راکد هستند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در حال حاضر تنها هشت درصد واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان غیرفعال هستند.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۹۲ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل به چرخه تولید بازگشتند و تلاش بر این است تا امسال نیز ۴۰ واحد تولیدی راکد احیا شده و به چرخه فعالیت بازگردد.

وی تصریح کرد: سال گذشته عملکرد ما در این حوزه احیای ۴۲ واحد راکد و تعطیل شده بود که در این زمینه تلاش کردیم تا با افزایش ظرفیت برخی از واحدهای تولیدی توان تولید و رشد را در این بخش ارتقا دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در کشور میانگین واحدهای راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۳ درصد است که استان اردبیل پنج درصد پایین‌تر از آمار متوسط کشوری را در این حوزه دارا است.

صادقی به حل مشکل کمبود زمین صنعتی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با حمایت استاندار اردبیل در مجموع ۱۵۰ هکتار زمین صنعتی به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزوده شده که در ۲ فاز به این شهرک الحاق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال ۶۰ هکتار و سال‌های آینده نیز ۹۰ هکتار با تأمین زیرساخت‌های مناسب به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل الحاق خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: با قول مساعد معاون وزیر صمت قرار شده تا یک شهرک با مقیاس بزرگ در شهر اردبیل راه‌اندازی شود که با نام شهرک شماره سه اردبیل امکان جذب سرمایه‌گذاران بیشتر را خواهد داشت.

وی به فعالیت ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ واحد جواز تأسیس فنی و مهندسی را گرفته‌اند و فعالیتشان را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان رایگان بوده و سعی ما بر این است تا با پشتیبانی‌های همه‌جانبه این مجموعه‌ها را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.

وی به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل در بین واحدهای صنعتی پرداخت شده که عمده این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل ۳۶ درصد بیشتر از سهم خود در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ موفق عمل کرده و توانسته شرایط مطلوبی را به دست آورد.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha